"מכשול הוא הזדמנות": בני ה-70 שמשתתפים בשיעורי פארקור

קבוצת הפארקור למבוגרים מתאמנת בווירג'יניה ומונה כ-150 חברים, כשהחבר המבוגר ביותר בן 92. במהלך המפגשים השבועיים עוברים החברים הדרכה על ענף הספורט האתגרי שנחשב לאחד מהמסוכנים בעולם

זמן צפייה: 02:16

ענף הספורט האתגרי פארקור, שמטרתו מעבר מנקודה לנקודה בדרך המהירה ביותר תוך קפיצות וטיפוס על גגות, קירות וחומות, נחשב לאחד מהמסוכנים בעולם. בשל היותו כזה ובגלל הצורך בכושר גופני וגמישות גבוהים, נראה שמאז ומתמיד הפארקור היה נחלתם של הצעירים בלבד. עם זאת, בשביל אנשים מסוימים בארצות הברית, הגיל הוא רק מספר במקרה הזה.

קבוצת הפארקור למבוגרים, שבה חברים כ-150 בני אדם, רובם בשנות ה-70 לחייהם, כשהמבוגר בהם בן 92, נפגשת פעם בשבוע. במהלך המפגשים החברים בקבוצה עוברים הדרכה על ידי פראנק מג'יה, בן 22. מג'יה סיפר כי אינו מתרגש מהתהיות והרמת הגבות מצד הסביבה: "זה לא חייב להיות מה שאחרים מכתיבים. החברים בקבוצה מתגברים על מכשולים שלדעתם מאתגרים אותם".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

לראשונה: חוקרים מישראל שחזרו מראה אדם שנכחד לפני 50 אלף שנה

בגלל מטריה שנפלה: עובדים נתקעו מחוץ למשרד יומיים

סערה בקנדה: פורסמה תמונת טרודו מחופש לשחור – רה"מ התנצל

פרקור
פרקור | צילום: חדשות 13

אחת המתאמנות הבולטות, שהייתה ממקימי הקבוצה בשנת 2016, היא ננסי לורנץ. היא סיפרה על האופן שבו הפארקור משפיע על המבוגרים שהחלו להתאמן בקבוצה: "זה שינה את האופן שבו מסתכלים על העולם. מתייחסים למכשולים כאל הזדמנויות".

הפארקוריסטים מווירג'יניה לא לבד. בשורת הפארקור לגיל הזהב הגיעה למקומות נוספים בעולם. אמנם בקבוצות אלה לא עוסקים בקפיצות נועזות בין בניינים בגובה עשרות מטרים, אך זו גם לא המטרה. בגיל מתקדם יחסית חיפוש האנדרנלין כבר קיים פחות, והשאיפה של הפארקוריסטים המבוגרים בעיקר לשפר את הכושר הגופני, הגמישות ושיווי המשקל.