מטרופולין בחשיכה: הפסקת חשמל נרחבת פקדה את העיר ניו יורק

התקלה, שהחלה אתמול בשעות הערב המוקדמות, נגרמה ככל הנראה משנאי חשמל שנשרף - וטופלה כעבור כמה שעות. הופעה של ג'ניפר לופז הופסקה באמצע, אך הזמרת הבטיחה לפצות את הקהל

זמן צפייה: 02:33

הפסקת חשמל ענקית פקדה אתמול (שבת) את לב העיר ניו יורק, כמה דקות לפני השעה שבע בערב. כעבור כמה שעות החשמל חזר לחמש מתוך שש השכונות בהן נגרמה התקלה, ועד חצות לערך חזרה לחיק הציוויליזציה השכונה השישית – כך מסר לעיתונות האמריקנית ג'ון מקווי, מנכ"ל חברת החשמל האמריקנית Con Edison.

גורם בכיר בעירייה מסר כי ככל הנראה הפסקת החשמל נגרמה משריפה בשנאי חשמל ברחוב 49 בעיר. ראש העיר ביל דה בלאזיו מסר כי נשללה אפשרות שהתקרית נגרמה במזיד, וכי הרשויות יורדות לסוף חקר האירוע כדי למנוע הישנות המקרה בעתיד. הרשויות מסרו כי מחלקת הכבאות של העיר ניו יורק, FDNY, סייעה לאלו שנתקעו במעליות באזורים שסבלו מהתקלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

פרסום ראשון: רימון הלם הושלך לעבר ביתו של עו"ד פלילי מוכר

מהבוקר: הכניסה הראשית לירושלים נחסמת לשלוש שנים • כל הפרטים

"בעקבות רכישת ה-400-S מרוסיה: ארה"ב תטיל על טורקיה סנקציות"

הפסקת החשמל במנהטן
הפסקת החשמל במנהטן | צילום: רויטרס
הפסקת החשמל במנהטן
הפסקת החשמל במנהטן | צילום: רויטרס

הפסקת החשמל התרחשה בעיקר באזור מידטאון מנהטן, ובשכונת האפר ווסט סייד, שם שוכן הלינקולן סנטר, ובו בין היתר האופרה העירונית והבלט של העיר. היא השפיעה על 72 אלף לקוחות וצרכנים שפקדו את המרכז התרבותי של אחד מהמטרופולין הגדולים בעולם.

גם ידוענים שערכו הופעות סבלו מהתקרית. שלטי הניאון מחוץ לאולפן של הקומיקאי הידוע ג'ימי פאלון, מנחה תוכנית הלילה The Tonight Show, נראו כשהם כבויים. גם ג'ניפר לופז ערכה הופעה במדיסון סקוור גארדן שהופסקה באמצע, וגורם מטעמה מסר כי היא רוצה לפצות את המעריצים.

הפסקת החשמל במנהטן
הפסקת החשמל במנהטן | צילום: רויטרס