ארה"ב: 75 מצבות הושחתו בבית קברות יהודי בנברסקה

המשטרה באומהה הודיעה כי נותצו והופלו עשרות מצבות, וכי נגרם נזק בשווי של יותר מ-50 אלף דולר. ארגון מקומי הציע פרס של עד 1,000 דולר למי שיסייע בלכידת החשודים במעשה

זמן צפייה: 00:14

המשטרה באומהה, נברסקה, הודיעה כי 75 מצבות בבית הקברות היהודי נופצו וכי נגרם נזק בשווי של יותר מ-50 אלף דולר. מנהל בית הקברות שצפון מזרח העיר, דיווח על התקרית למשטרה ביום שלישי, ואמר שהנזק נגרם בין ה-31 באוקטובר ל-5 בנובמבר.

חוקרי משטרה הגיעו למקום ותיעדו את הנזק, שכלל ניתוץ והפלה של מצבות רבות. ארגון מקומי פנה לעזרת הציבור בבקשה שיסייע בלכידת החשודים במעשה, והציע פרס של עד אלף דולר למי שיעשה זאת.

מצבה שנופצה בבית קברות יהודי באומהה, נברסקה | צילום: Omaha Crime Stoppers

לפני כחודשיים, בערב ראש השנה תש"ף, אירעו שתי תקריות אנטישמיות ברחבי העולם. בארגנטינה, הושחתו קיר וכמה קברים בבית עלמין יהודי בשכונת לה טבלדה שבבואנוס איירס. ואילו, בארה"ב, בפעם השנייה בתוך חודש, נכתבו כתובות גרפיטי אנטישמיות בבית ספר תיכון במחוז וסטצ'סטר שבניו יורק.

לדברי ארגון יהודי בארגנטינה, מדובר בהרס מכוון של יותר מ-15 מטרים של אחד מהחומות המקיפות את בית העלמין, פגיעה בקברים וגניבה של לוחות ברונזה שהיו חלק ממצבות.

בהודעה לעיתונות מסר הארגון כי "על פי המידע שהושג עד כה, קבוצת אנשים קיצונית, הרסה קטע מאחד הקירות שחוצץ בין חלקו הישן של בית העלמין ובין חלקו החדש. בנוסף, הם שברו אנדרטאות ליד אותו מקום וגנבו לוחות ממצבות".