סערה בארה"ב: שוטר לבן תועד דורך על עצור שחור - עד שמת

ה-FBI חוקר אירוע שבו גבר אפרו-אמריקני נחנק למוות תחת ברכו של שוטר, בעוד הוא קורא "קשה לי לנשום" • הופץ סרטון שמתעד צעירה שביקשה להפליל גבר אפרו-אמריקני משום שצילם אותה מפירה חוק

זמן צפייה: 02:01

ה-FBI וגורמי אכיפת החוק בארצות הברית החלו בחקירת מקרה שהתרחש הלילה (שלישי) שבו גבר אפרו-אמריקני נחנק למוות תחת ברכו של שוטר לבן במיניאפוליס. האירוע תועד, הסרטון הופץ ברשתות החברתיות, ובו ניתן לראות בבירור שוטר כשהוא שם את ברכו על צווארו של העצור שמצידו אומר שהוא "מתקשה לנשום". ככל שמשיך הסרטון, קולו של הגבר נחלש עד שבסופו הוא כבר לא זז.

האירוע החל לאחר שאחד מבעלי בתי העסק באזור התקשר למשטרה והתלונן על גבר אפרו-אמריקני ששוהה ברכבו. לטענת השוטר, העצור לא שיתף איתו פעולה, ולכן השכיב אותו על הקרקע והניח את ברכו על הצוואר של העצור - לשבע דקות לפחות. לאחר מכן הגיע אמבולנס למקום, וצוות הרפואה נאלץ לקבוע את מותו. הרשויות המקומיות הודיעו כי השוטרים שהיו מעורבים בתקרית הוצאו לחופשה בתשלום, ומפקד התחנה הפציר בהם לשתף פעולה עם החקירה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר תחקיר חדשות 13: חקירת מות הצוללן בחוף פלמחים תתחדש

עסק שלא פיטר – לא יקבל פיצוי כלל: המתווה להשבת עובדים למשק

"לא סיפרתי לאף אחד": מה עשה הישראלי שמצא רבע מיליון שקלים?

שוטר לבן דורך על עצור שחור
שוטר לבן דורך על עצור שחור | צילום: חדשות 13

במקביל, סרטון נוסף שהופץ ברחבי ארצות מתעד צעירה שביקשה להפליל גבר אפרו-אמריקני, לאחר שזה צילם אותה מפירה את החוק בכך שטיילה עם הכלב שלה בסנטרל-פארק בניו יורק ללא רצועה. לאחר הפצת הסרטון, האישה פוטרה מעבודתה והכלב נלקח ממנה, ולבסוף היא התנצלה.