ארה"ב: שיטפונות והצפות באזור ניו יורק, תושבים טבעו למוות

ראש עיריית ניו יורק הכריז על מצב חירום בעקבות "אירוע מזג אוויר היסטורי", לאחר שגשמים כבדים ירדו בעיר וגרמו להצפת רחובות, השבתת הרכבת התחתית ומגבלות בשדות התעופה. 22 אנשים נהרגו

זמן צפייה: 04:26


במהלך הלילה פקד את ניו יורק, כך על פי הרשויות, "שיטפון בזק" בעקבות שאריות של סופת ההוריקן איידה שמשתוללת מתחילת השבוע בחוף המזרחי של ארה"ב. בשלושת שדות התעופה של ניו יורק הוכרזו בשעות האחרונות מגבלות ועיכובים קשים ופעילות הרכבת התחתית של ניו יורק הושהתה.

תיעוד מניו יורק: ספרי תורה נמשו מבית כנסת שהוצף בשיטפונות

רוב קווי הרכבת והתעופה במדינת ניו ג'רזי הושבתו וחלקים משדה התעופה הבינלאומי ניו ארק הוצפו. הנוסעים בטיסות המתוכננות התבקשו לפנות לחברות התעופה כדי להתעדכן במצב וחלק מקומות הקרקע של שדה התעופה פונו כתוצאה מהמים שהצטברו.

מרכז מזג האוויר הלאומי של ניו יורק הוציא אזהרה על שיטפונות בזק בעקבות סופות רעמים וברקים קשות, בפעם השנייה בלבד בהיסטוריה לדבריהם, לאחר שאזהרה דומה יצאה גם ממושל מדינת ניו ג'רזי הסמוכה, פיל מרפי.

 

בתגובה לאירועים, ראש עיריית ניו-יורק, ביל דה-בלזיו, הכריז מצב חירום בעיר ואמר כי "אנחנו עומדים בפני אירוע אקלים היסטורי עם כמויות שיא של גשם ברחבי העיר והצפות ברוטליות". בנוסף, קרא דה-בלזיו לתושבים לא לצאת לרחובות ולהשאר בבתים.