ארה"ב: נאו-נאצים שתכננו להפיל את הממשל נשפטו ל-9 שנים בכלא

בריאן מארק למלי, בן 35, ופטריק ג'ורדן מתיוס הקנדי, בן 29, היו חברים ב"דה בייס", קבוצה טרוריסטית המקדשת לאומנות ועליונות לבנה, וצולמו כשהם מתכננים להשמיד קווי רכבת ולהרעיל אספקת מים

ליל המהומות בקונגרס
ליל המהומות בקונגרס | צילום: רויטרס

שני נאו-נאצים שתועדו מתכננים מתקפה אלימה כדי להפיל את הממשל בארצות הברית נידונו לתשע שנות מאסר. בריאן מארק למלי, בן 35, ופטריק ג'ורדן מתיוס הקנדי, בן 29, היו חברים ב"דה בייס", קבוצה טרוריסטית המקדשת לאומנות ועליונות לבנה. השניים הודו באישומים כבר בחודש יוני.

מצלמות טלוויזיה במעגל סגור שהותקנו בביתם בדלאוור הקליטו את השניים דנים כיצד להשתמש בעצרת בריצ'מונד שבווירג'יניה כדי לתזמן את נפילת הממשלה. לצד השמדת קווי רכבת והרעלת אספקת מים, הם תכננו להוציא את רוצח ההמונים הגזען דילן רוף מבית הכלא באינדיאנה, כך לפי החוקרים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מיתוג מחדש: פייסבוק הכריזה על השם החדש – Meta

יאיר נתניהו האשים את היועמ"ש: "לא אכפת לו שאירצח"

הדלק מזנק והבהלה לחד-פעמי: גל עליית מחירים מיום שני

השופט המחוזי תיאודור צ'אנג אמר שההקלטה הראתה את האכזריות ברצון שלהם להפיל את הממשל, והוסיף כי "בית המשפט דוחה את התפיסה שזה היה רק דיבור בין חברים". מתיוס, חייל מילואים בצבא הקנדי, נמלט מקנדה לאחר ששמו נחשף, והמשיך להתגורר בג'ורג'יה, שם עסק באימונים צבאיים עם הקבוצה. למלי, חייל בצבא ארה"ב, שירת בעיראק לפני שחזר לביתו ואובחן כסובל מפוסט טראומה.

"המשפט הזה מבהיר שהמאמץ מלא השנאה שלהם נכשל", אמר במסיבת עיתונאים התובע האמריקני ארק בארון, שניהל את התיק, "האנשים האלה ביקשו לפלג את החברה שלנו על בסיס שנאה". קבוצת "דה בייס", שהוקמה ב-2018, שואפת להקים חוליות טרור בארה"ב ובמדינות אחרות, בניסיון להקים מדינות אתנו-פאשיסטיות באמצעות "מלחמת גזע".