טראמפ ופנס נפגשו לראשונה מאז המהומות בקפיטול: "שיחה טובה"

נשיא ארצות הברית היוצא וסגנו נועדו בבית הלבן, שם סיכמו "להמשיך לעבוד לטובת המדינה בזמן שנותר עד לסיום כהונתנו". היום: בית הנבחרים יצביע על ההחלטה הקוראת לפנס להדיח את טראמפ

זמן צפייה: 01:21

נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס נפגשו הלילה (שלישי) בבית הלבן לראשונה מאז אירעו המהומות בקפיטול, ביום רביעי שעבר. מהלשכות של השניים יצאה הודעה משותפת לפיה הייתה ביניהם "שיחה טובה", וכי הם "הסכימו להמשיך לעבוד לטובת המדינה בזמן שנותר עד לסיום כהונתנו".

בתוך כך, היום צפוי לאשר בית הנבחרים את ההחלטה הקוראת לפנס להפעיל את התיקון ה-25 לחוקה האמריקנית, ולהדיח את טראמפ - ימים ספורים לפני שהוא אמור לסיים את כהונתו בכל מקרה. בכוונת יושבת ראש בית הנבחרים ננסי פלוסי לתת לפנס 24 שעות בלבד להיענות לבקשת בית הנבחרים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הדרכון הירוק: מי יקבל את האישור ולאן יהיה רשאי להיכנס?

נאסרה הקרנת "ג'נין, ג'נין" בישראל; הבמאי יפצה חייל שתועד בו

גנץ קורא לחיבורים נגד נתניהו: "מוכן להקריב הרבה כדי שילך"

נשיא ארה"ב טראמפ וסגנו מייק פנס
דונלד טראמפ ומייק פנס | צילום: רויטרס

אם פנס לא יסכים למהלך - כפי שצפוי, שכן החלטתו נרמזה כבר בהודעה שנמסרה מלשכתו, בית הנבחרים יצביע מחר על כתב האימפיצ'מנט והדחת הנשיא. טראמפ, כזכור, מואשם על ידי בית הנבחרים בהסתה למרד.

מנהיג הדמוקרטים בסנאט מתכוון לפעול לשינוי נהלי הסנאט בהסכמה עם מנהיג הרפובליקנים, זאת על מנת לאפשר גם לסנאט לדון מיידית בהדחה של הנשא בשל הנסיבות המיוחדות וחומרת מעשיו של טראמפ, ולא להמתין עד ליום לפני השבעתו של ביידן - בהתאם לנוהל הרגיל.