האסון במיאמי: מניין המתים עלה ל-5; משלחת ישראלית יצאה לסייע

צוותי ההצלה עדיין מחפשים אחר 150 הנעדרים, שטרם אותרו מאז קרס הבניין לפני ארבעה ימים. 3 משלחות ישראליות שונות, בהן אחת מטעם פיקוד העורף, טסו לארה"ב לנסות לעזור במאמצי החילוץ

זמן צפייה: 03:16

ארבעה ימים לאסון קריסת בניין המגורים במיאמי: הרשויות בפלורידה עדכנו הבוקר (ראשון) כי מניין ההרוגים עלה לחמש, וכי מספר הנעדרים הכללי עומד על 150. הלילה, שלוש משלחות שונות ומשותפת של צה"ל ומשרד החוץ יצאו לארה"ב, זאת כחלק מהמאמצים לעזור בחילוץ הנעדרים ובמתן תמיכה לנפגעי החרדה במסגרת מבצע "יד אחים".

המשלחות שהמריאו הלילה למיאמי יסייעו, כאמור, בחילוץ הגופות שמתחת ההריסות בזירת האסון במיאמי, כאשר שר התפוצות נחמן שי יעמוד בראש המשלחת של הממשלה. משלחת נוספת שהמריאה שייכת לארגון "איחוד הצלה" ותפקידה יהיה להעניק סיוע נפשי לנפגעים. המשלחת המקצועית האחרונה כוללת מומחים מתחום ההנדסה והטיפול באוכלוסייה מטעם משרד הביטחון.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

האסון במיאמי: מניין המתים עלה ל-5; משלחת ישראלית יצאה לסייע

ירושלים: שני בני אדם נהרגו ו-5 נפצעו בשריפה שפרצה בבית פרטי

רצח משולש בצפון: גבר, אישה ונערה נורו למוות ליד צומת עילבון

המשלחת הישראלית שיצאה לסייע בזירת האסון במיאמי
המשלחת הישראלית שיצאה לסייע בזירת קריסת הבניין במיאמי | צילום: משרד החוץ

בשיחה שקיימה אמה של אחת הנעדרות באסון עם כוחות ההצלה במיאמי, זעמה והטיחה בהם כי הם "לא עושים מספיק", כלשונה. אז, פנתה לראש עיירית מיאמי פרנסיס סוארז, ואמרה: "דמיין שהילדים שלך היו מתחת להריסות. מדוע לקח זמן רב כל כך לאשר לצוותי החילוץ הישראלים להגיע כדי לעזור בחיפוש אחר נעדרים?", תהתה האם.

"הובטח לי אתמול שהמשלחת הישראלית תורשה להיכנס, מה הסיבה שלא? מדוע הם לא כאן ומתי הם יגיעו למקום האסון? הרבה זמן כבר עבר והבטחות לא מקויימות". בתגובה, סוארז ענה לה: "אני יכול להבטיח לך שאנשי המקצוע כאן טובים לפחות כמו הישראלים".

Residential Building Collapse In Surfside
מאמצי החילוץ במיאמי | צילום: רויטרס

במהלך הלילה, ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, והביע בפניו את תנחומיו: "ארצות הברית היא ידידתנו הגדולה ביותר ואנו עומדים לצדכם בעת הקשה הזו. כולנו מתפללים לשלומם של הפצועים. הנחיתי את כלל הגורמים בממשלת ישראל לסייע בכל דרך שתידרש".

גם שר הביטחון בני גנץ, שוחח במוצאי שבת עם מושל פלורידה בעקבות האסון, ואמר לו כי "מערכת הביטחון בישראל נכונה לסייע בכל נושא שיידרש בכדי להציל חיי אדם, ולסייע לנפגעים בכלל ולקהילה היהודית בפרט".

המשלחת הישראלית שיצאה לסייע בזירת קריסת הבניין במיאמי
המשלחת הישראלית שיצאה לסייע בזירת קריסת הבניין במיאמי | צילום: איחוד הצלה

רגע לפני שהמשלחת של "איחוד הצלה" יצאה לדרך, סיפר נשיא הארגון אלי ביר כי "אנשי הפדרציה היהודית של מיאמי הדגישו לנו את המצב המיוחד בו נדרש באופן דחוף מענה ראשוני נפשי". בשל כך, מיד עם צאת השבת, "יצאו שישה אנשי מקצוע בכירים בתחום אשר יסייעו לקהילה ולמשפחות הנפגעים בשעות ובימים הקשים אותם הם עוברים".

"מטרת המשלחת הבכירה להעניק טיפול נפשי ראשוני לאלו שהיו עדים לאירוע ולקהילה באמצעות כלים אשר משמשים אותנו כאן בישראל באירועים קשים", הוסיף מנכ"ל איחוד הצלה אלי פולק. "מטרתנו להעניק לקהילה תחושת סולידריות מצד תושבי ישראל".

מיאמי, קריסה
המגדל שקרס במיאמי | צילום: רויטרס