ארה"ב: מרגלת רוסיה נשפטה ל-18 חודשי מאסר ותגורש מהמדינה

מריה בוטינה בת ה-30, הודתה במסגרת עסקת טיעון שניסתה לחדור לארגון ה-NRA במטרה לשנות את מדיניותו לטובת מדינתה. "הרסתי לעצמי את החיים, באתי לארה"ב עם תקווה ונותרה בי רק חרטה"

מריה בוטינה לאחר מעצרה
מריה בוטינה לאחר מעצרה | צילום: רויטרס

ארצות הברית: שופט פדרלי גזר 18 חודשי מאסר למריה בוטינה, אזרחית רוסיה שהתגוררה בארצות הברית והורשעה בריגול לטובת מוסקבה. בוטינה הואשמה שניסתה לחדור לארגון הרובאים האמריקני במטרה להטות את המדיניות האמריקנית לטובת מדינתה. ממשרד החוץ הרוסי נמסר בתגובה: "ההחלטה התבצעה ממניעים פוליטיים".

תחילה, טענה בוטינה בת ה-30 שהיא איננה אשמה אך בהמשך שינתה את גרסתה והודתה במיוחס לה. היא תגורש מהמדינה מיד עם סיום הליכי המשפט. "ההורים שלי גילו על מעצרי בחדשות הבוקר", סיפרה בוטינה במשפט, "אני אוהבת אותם מאוד, אבל פגעתי בהם כלכלית ומוראלית. הם סובלים מכל זה. אני הרסתי לעצמי את החיים. באתי לארה"ב עם תקווה, ועכשיו נותרה בי רק חרטה".

תמונת הטוויטר של משרד החוץ הרוסי
תמונת הטוויטר של משרד החוץ הרוסי | צילום: משרד החוץ הרוסי

במשפטה, טען הטובע כי בוטינה פגעה בביטחון הלאומי האמריקני ואמר כי "זאת לא הייתה אי הבנה של סטודנטית זרה". אך בוטינה, טענה שלא הייתה לה כוונה לפגוע בעם האמריקני. כחלק מעסקת הטיעון, היא הסכימה לשתף פעולה עם החוקרים, והשופט ציין שהיא סיפקה "סיוע משמעותי" לרשויות החוק.

בפועל, תרצה בוטינה תשעה חודשים, כיוון שתקופת מעצרה תיחשב במסגרת העונש. המקרה של בוטינה העיב מאוד על היחסים בין ארה"ב לרוסיה. כשנעצרה, לפני כתשעה חודשים, משרד החוץ הרוסי שינה את תמונת הטוויטר שלו לתמונתה עם ההאשטאג - "לשחרר את מריה בוטינה".