סערה בארה"ב עקב החלטה למנוע מתלמידים עם חוב להשתתף באירועים

רשת בתי ספר בניו ג'רזי קבעה כי תלמידים בעלי חוב של יותר מ-75 דולר עבור ארוחת צהריים, לא ישתתפו בטיולים ובנשף. איש עסקים הציע לכסות החוב - וסורב. "אף ילד לא צריך ללכת רעב לביה"ס"

רשת בתי ספר בניו ג'רזי קבעה כי תלמידים בעלי חוב של יותר מ-75 דולרים עבור ארוחת הצהריים שמספק האיגוד החינוכי, לא יורשו לצאת לטיולים או לקחת חלק בנשף המסורתי - ועוררה סערה. נשיא מועצת בתי הספר הסביר כי מדובר באיזון בין חמלה לבין הרצון לגרום לתלמידים לשאת באחריות על מעשיהם.

ההחלטה מעוררת המחלוקת של ההנהלה הגיעה לאחר שורת צעדים שכבר ננקטו בעבר כלפי תלמידים בעלי חוב - כמו למשל הקביעה לספק לתלמידים חייבים כריך טונה לארוחת הצהריים ולא ארוחה מלאה. בעקבות סערה פומבית, הוחלט לבסוף לשנות את המדיניות וכאמור, לאסור על התלמידים לצאת לטיולים ולהשתתף בנשף.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"370 עמודים עם ראיות חדשות": זדורוב הגיש בקשה למשפט חוזר

רחפן צה"ל נפל בגבול לבנון במהלך פעילות שגרתית

דיווח: נעמה יששכר נפגשה עם פעילי זכויות אדם בכלא • תיעוד

ילדים בכיתה
ילדים בכיתה | צילום: Getty Images/ אימאג'בנק

המועמדים הדמוקרטים לנשיאות ארה"ב ניכסו לעצמם את הסיפור והשתמשו בו על מנת לחזק את הקמפיינים שלהם. "אף ילד לא צריך ללכת רעב לבית הספר", כתב בחשבון הטוויטר שלו המועמד קורי בוקר, והבטיח: "כנשיא, אלחם על ארוחת צהריים בית ספרית בחינם ואשחרר את כל חובות ארוחת הצהריים בבית הספר".

גם הסנאטורים האמריקנים ברני סנדרס ואליזבת וורן התייחסו לפרשה. 'חוב ארוחת הצהריים' אינו ביטוי שצריך להתקיים", טען סנדרס, ואילו וורן תיארה את מדיניות בית הספר כ"אכזרית", ואמרה: "כל ילד זקוק וראויה לארוחה מזינה כדי ללמוד".

כיתה
כיתה | צילום: GettyImages/אימאג'בנק

הרשת בניו ג'רזי מונה 19 בתי ספר, שבהם כ-11,350 תלמידים, מהם 20 אחוזים זכאים לארוחות בחינם או במחיר מוזל. ארוחת צהריים עולה שלושה דולרים.

איש העסקים סטיב רביץ הציע לכסות את החובות ולשלם במקום התלמידים, אך בית הספר דחה את ההצעה. בדף הפייסבוק שלו פרסם רביץ כי "ישמח לפתור את הנושא", ובפוסט שכתב מאוחר יותר טען ש"הוועדה החליטה לא לקבל שום תרומה משמעותית. מוזר".

מדוע החליטה ההנהלה לסרב להצעתו של רביץ? "תרומת צדקה חד פעמית לא תעזור למשפחות להתמודד עם בעיות בסיסיות", אמר נשיא מועצת בית הספר. "מחיקת החוב לא מתייחסת למשפחות להן כן יש את האמצעים הכספיים - ובכל זאת בחרו לא לשלם את החוב".