תקרית בקפיטול: נהג ניסה לפרוץ מחסום - ונורה למוות; שוטר נהרג

הנהג, תומך של הארגון האפרו-אמריקני הקיצוני "אומת האסלאם", דרס שני שוטרים, יצא מרכבו עם סכין שלופה - ונורה למוות. עוצר זמני הוטל במקום. הנשיא ביידן לא נכח בבית הלבן

זמן צפייה: 03:12

אירוע ביטחוני בגבעת הקפיטול: רכב שנסע במהירות ניסה לפרוץ אמש (שישי) את אחד המחסומים במתחם הרגיש בבירת ארצות הברית ודרס שני שוטרים. השניים פונו במצב קשה לבית החולים, שם נקבע מותו של אחד מהם.

אחרי שהרכב החשוד נבלם, הנהג יצא עם סכין שלופה ולא הגיב להוראות השוטרים. בתגובה לכך הוא נורה, נעצר ונלקח לטיפול בבית החולים, שם נקבע מאוחר יותר מותו. במהלך האירוע הוטל עוצר על הקפיטול, אך הנשיא האמריקני ג'ו ביידן לא נכח כלל באזור, אלא היה בדרכו לקמפ-דיוויד.

Guard troops heading out with their riot gear pic.twitter.com/tslMFps6jR

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

טרגדיה בדרום: ילד בן 3 נהרג לאחר שנפגע מרכב בשדות נגב

תמה פגישת נתניהו-בנט: דנו בצורך להקים ממשלה יציבה ומתפקדת

נציגי המעצמות החתומות על הסכם הגרעין ייפגשו בשבוע הבא בווינה

הרכב החשוד בניסיון הדריסה בקפיטול
הרכב החשוד בניסיון הדריסה בקפיטול | צילום: צילום מסך

כמה שעות לאחר האירוע פורסם כי הנהג הדורס הוא נואה גרין, בן 25 מאינדיאנה, שנמנה עם תומכיו של הארגון האפרו-אמריקני הקיצוני "אומת האסלאם". גרין נהג לצטט ולשתף ברשתות קטעים של מנהיג הארגון לואיס פרחאן, שידוע בדעותיו האנטישמיות.

האירוע החריג מגיע שלושה חודשים לאחר ההסתערות על הקפיטול, שהתרחשה ב-6 בינואר. במהלכה המון זועם הסתער על בניין הקונגרס במחאה על תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב, שקבעו כי טראמפ הפסיד לביידן. במהלך האירוע מפרי סדר רבים פרצו לבניין הקפיטול, השחיתו אותו ותקפו את הנוכחים במקום. בעקבות המקרה חודדו נהלי האבטחה במקום.