הילדה שנפצעה מהירי בבית הכנסת: "ראיתי את הרב קופץ כמו מטורף"

יממה לאחר תקרית הירי בקליפורניה, שחזרה נויה דהאן: "נכנסתי פנימה ושמעתי יריות" • תיעוד: דודה של נויה, שנפצע באירוע, שב לביתו ישר לזרועות אחייניותיו • שליח חדשות 13 מדווח מהזירה

זמן צפייה: 10:59

נויה דהאן בת השמונה, שנפצעה באירוע הירי שהתרחש ביום שבת בקליפורניה, שחזרה בריאיון לחדשות 13 את המקרה. "היינו בבית הכנסת כמו בכל סוף שבוע רגיל והתפללנו", סיפרה. "לאחר מכן הילדים שיחקו ואני הייתי צריכה לקחת משהו מבפנים, לא זוכרת מה. אז שמעתי מישהו יורה, וראיתי את הרב, הוא קפץ כמו מטורף ונפצע קשה". נויה שוחררה מבית החולים לביתה.

אלמוג פרץ, דודה של נויה שנפצע אף הוא באירוע, שוחרר גם הוא לביתו, שם פגש לראשונה באחייניתו שנפצעה וחיבק את אחייניותיו, נויה וליאן. "לקחתי את כל הילדים והכנסתי אותם לבית בטוח", שחזר. "רק ליאן, אחייניתי הקטנה הייתה חסרה לי, הלב שלי לא היה במקום. רק בסוף אמרו לי שהיא התחבאה בשירותים".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20190428-2226' autoplay='0' credit='' desc='אלמוג פרץ חוזר לביתו אחרי שנפצע בירי בבית הכנסת' kid='1_tr7p0ep8' duration='70'']

גיל פסטרנק, אחד הניצולים מאירוע הירי סיפר לחדשות 13 כיצד חמק ברגע האחרון מידי היורה. "ישבתי בכניסה לבית הכנסת, בדיוק איפה שהיורה הגיע. ראיתי אותו מתקרב לבית הכנסת והתחלתי לרוץ לחדר הכי קרוב. ראיתי אותו יורה באישה שעמדה בכניסה, וברחתי להתחבא מתחת לשולחן באחד החדרים", אמר. "הוא ראה שאני קופץ לתוך החדר הזה והתחיל לצרוח, לקלל ולצחוק. הוא הסתכל לתוך החדר, לא ידע מתחת לאיזה שולחן הייתי, וכנראה שהוא החליט שזה בזבוז זמן והלך לכיוון אחר. אם הוא היה נכנס הוא היה מוצא אותי ללא ספק, זה לא היה חדר גדול".

לאחר שהסתיים האירוע, והפצועים קיבלו סיוע רפואי, הרב ישראל גולדשטיין סירב להתפנות מהמקום. "הרב גולדשטיין איבד שתיים מאצבעותיו, ובזמן שהתחננו שייכנס לאמבולנס הוא נאם על כך שאנחנו צריכים להיות ביחד בזמן כזה, ולא לתת לדברים כאלו לשבור אותנו כעם". סיפר.

מנדל גולדשטיין, רב בית חב''ד בעיירה פאווי, סן דייגו | צילום: טוויטר

הרב ישראל גולדשטיין, שנפצע ביום שבת בירי בקליפורניה, שחזר בריאיון לרשת NBC את האירוע. "הוא ירה לי ביד והאצבעות שלי התרסקו מהפגיעה. אחר כך הוא המשיך הלאה והרג את לורי קיי", סיפר. "הסתובבתי וראיתי חבורת ילדים, בהם הנכדה שלי. רצתי לעברם בלי להבחין בכלל בזה שנפגעתי, ולקחתי אותם למקום מחבוא מוגן".

גולדשטיין ספד ללורי קיי, בת ה-60 שנהרגה באירוע. "הכרנו 22 שנה, היא הייתה חברה יקרה וטובה", אמר. "רק לפני שבועיים הנכדה הצעירה שלי התחתנה בניו יורק והיא הגיעה לרקוד ולשמוח איתנו. ההרג חסר ההיגיון שובר את לבי".

טובי לידר, אחותו של גולדשטיין סיפרה: "אחי הסביר את מה שקרה: הוא יצא מהשירותים לאחר ששטף את ידיו, וראה את היורה במסדרון. הוא קפא, וראה את הבחורה שנהרגה על הרצפה. הוא הבין מה קרה, התקרב - ותפס בשתי ידיו את האקדח על מנת למנוע ממנו להמשיך לירות. הוא גיבור. הוא היה שם בשנייה לפני שהרוצח נכנס לאיפה שישבו כולם", לידר הוסיפה: "אחר כך הוא אמר: 'ויתרתי על האצבעות שלי בשביל כולם'".

בית חבד בפווי קליפורניה
בית חבד בפווי קליפורניה | צילום: החדשות 13