דיווח: ארדואן השליך את המכתב שקיבל מטראמפ לפח

גורמים במשרד הנשיא מסרו ל-BBC כי כשקיבל את המכתב, שהפציר בו להסכים לעסקה עם הכורדים ולא לפלוש לסוריה, הוא "דחה אותו לחלוטין". על פי דיווחים, פנייה זו הייתה "הקש ששבר את גב הגמל"

זמן צפייה: 02:34

המבצע הטורקי בסוריה: גורמים במשרדו של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, מסרו היום (חמישי) לרשת החדשות BBC כי הנשיא השליך לפח את המכתב הרשמי שקיבל מנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ב-9 באוקטובר, שבו הוא קורא לו "לא להיות טיפש", להגיע לעסקה עם הכורדים בצפון סוריה, ואיים שהוא יכול "להרוס לטורקיה את הכלכלה". לדבריהם, הנשיא "דחה את המכתב לחלוטין וזרק אותו לאשפה".

על פי דיווחים, ארדואן החליט על קיום המבצע הצבאי והמכתב היה "הקש ששבר את גב הגמל", והוביל לפתיחת המערכה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

טראמפ במכתב לארדואן: "בוא נעשה עסקה, אל תהיה קשוח וטיפש"

טראמפ: "אאשר בקרוב הטלת סנקציות על טורקיה"

המשבר בצפון סוריה: שר החוץ האמריקני יגיע מחר לביקור בישראל

מהקרמלין נמסר בתגובה למכתבו של טראמפ: "המכתב הכיל שפה מאוד יוצאת דופן, שראשי מדינות לא נוהגים להשתמש בה כאשר הם מתכתבים".

במכתב ששיגר טראמפ נכתב: "בוא נעשה עסקה! אתה לא רוצה להיות אחראי לרצח של אלפי אנשים, ואני לא רוצה להיות אחראי להרס הכלכלה הטורקית - ואעשה זאת. כבר נתתי לך דוגמית קטנה בדמותו של הכומר ברונסון", כתב, כשהתייחס לכומר האמריקני שנכלא בטורקיה למשך מספר שנים, עד ששוחרר.

"עבדתי קשה כדי לפתור חלק מהבעיות שלך. אל תאכזב את העולם. אתה יכול לעשות עסקה מצוינת", המשיך נשיא ארה"ב. "הגנרל מזלום (מהכוחות הכורדיים בצפון סוריה) מעוניין לשאת ולתת איתך, ומעוניין להגיע לפשרות שלא היה מגיע אליהן בעבר. אני מצרף עבורך מכתב שזה עתה קיבלתי ממנו".

המכתב נשלח לארודאן על רקע נסיגת כוחות ארה"ב בשבוע שעבר מעמדות בגבול סוריה-טורקיה, זאת לאחר שטראמפ אמר לארדואן, שכוחות הצבא האמריקנים לא יהיו מעורבים בפעולות הצבא הטורקי נגד ארגון דאע"ש בצפון סוריה, ולמעשה יאפשרו את התקיפה המתוכננת באזור.

לפני יומיים, נסוג צבא ארצות הברית מהעיר הצפונית מנבג' שבסוריה. על פי דיווח באתר החדשות "ניוזוויק", האמריקנים יסייעו לכוחות הרוסים להתבסס במקום.

צבא רוסיה הודיע כי פרס כוחות בעיר, ומשמש מתווך בין הצדדים, הטורקים והסורים. בתוך כך, הודיע צבא אסד כי פרס אף הוא כוחות במקום. נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, התייחס לכניסה המתוכננת למנבג' ואמר: "שמנו לנו למטרה לשחרר את העיר ממחבלים. נספק לכשלושה מיליון סורים מקלט, אם יעזבו את בתיהם מרצון".