יוצר ה"לברדודל": "גרמתי לכך שמרביעים ומוכרים כלב במחיר גבוה"

וואלי קונרון, שאחראי להכלאה בין הלברדור לפודל, מתחרט על כך. זאת, כיוון שהזן שנולד מתוך רצון לייצר כלב נחייה היפואלרגני זכה לפופולריות גבוהה - והוביל לסחר בבעלי חיים. "יצרתי מפלצת"

זמן צפייה: 03:34

בימים אלה האדמה רועדת מתחת לרגלי כלבי ה"לברדודל". האדם שאחראי להכלאה בין כלבי הלברדור והפודל, וואלי קונרון, אמר בריאיון לרשת abc כי הוא מתחרט על כך - יותר מכול. "יצרתי מפלצת. פתחתי תיבת פנדורה, ושחררתי את המפלצת של פרנקנשטיין", אמר. "נתתי סיבה לאנשים אכזריים ולא מוסריים להרביע ולמכור את הכלבים הללו במחיר גבוה".

הגזע המעורב נולד במקור מתוך רצון לייצר כלב נחייה היפואלרגני וזכה לפופולריות גבוהה מהמצופה. זאת, בשל התלתלים שעל גופו והשם המעורב, שתפס גם הוא. "היצירה הזאת החרטה הגדולה ביותר שלי", הוסיף קונרון.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מזל של כלב: מציל בכינרת חילץ חיית מחמד שנסחפה לים • צפו

חוק חדש באוסטרליה: קנס של אלפי דולרים למי שלא מטייל עם כלבו

תואר מפוקפק: הוכתר הכלב המכוער ביותר לשנת 2019

כלב מגזע לברדודל
כלב מגזע לברדודל | צילום: Shutterstock

אכן, מדובר בכלב טרנדי מאוד שמככב לא מעט גם עם האשטג באינסטגרם ותג מחיר שיכול להגיע לאלפי דולרים. אלא שכעת צפה הבעיה של גזע הכלבים שסובלים ברובם מבעיות נפשיות ובריאותיות. "גיליתי כי הרוב המכריע סובל מבעיה נפשיות או תורשתיות", אמר קונרון.

"לצערי, רוב האנשים עושים את זה בשביל כסף. כשאדם בא לקנות לברדודל, אז הוא חשוב כמה שהוא חמוד ויפה ולא על כל הבעיות שייאלץ להתמודד איתן", הסבירה ד"ר דניאל משה, וטרינרית. "זה גם לא מוסרי לגזע", הוסיפה.