רוסיה: דברי ביידן על פוטין חסרי תקדים - נבחן יחסינו עם ארה"ב

הקרמלין הגיב רשמית לאמירות נשיא ארה"ב, שכינה את עמיתו "רוצח", ומסר כי "אלו דברים רעים מאוד". פוטין: "מאחל לביידן בריאות. ארה"ב אולי חושבת שאנחנו דומים להם, אך יש לנו קוד גנטי אחר"

זמן צפייה: 03:49

"דבריו של ביידן על פוטין רעים מאוד וחסרי תקדים. נבחן את יחסינו עם ארה"ב בזמן הקרוב" - נמסר היום (חמישי) מטעם הקרמלין, וזאת כתגובה לכך שהנשיא האמריקני כינה את מקבילו הרוסי "רוצח". עוד נמסר: "דבריו של ביידן מעידים בבירור על כך שהוא לא מעוניין בבניית קשרים עם רוסיה, ומוסקבה תיקח זאת בחשבון".

זאת ועוד, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום: "מאחל לביידן בריאות. אנשים נוטים לראות אחרים כפי שהם רואים את עצמם באמת". עוד הוסיף לומר: "נמשיך לעבוד עם ארצות הברית, אבל בתנאים מיטיבים עבורינו. ארצות הברית אולי חושבת שאנחנו דומים להם, אך יש לנו קוד גנטי אחר. אני מוכן לדבר עם ביידן, חייבים לשוב ליחסים תקינים".

כמה שעות לאחר מכן נמסר מטעם דוברות הבית הלבן כי "הנשיא ביידן ופוטין בהחלט מחזיקים בפרספקטיבות שונות, אבל נמשיך לעבוד על דרכים לעבוד זו לצד זו. אנחנו בטוחים שנמצא דרכים להגיע ליעדים משותפים, אך ביידן לא מתחרט שקרא לפוטין רוצח".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות: 1,496 נדבקים חדשים אתמול – 2% מהבדיקות חיוביות

מס' 2 ב"נעם": יש קושי בכך שהומו מוצהר הוא שר בכיר • האזינו

אביעד משה: לא יכולתי כבר לשמוע את שירה – חסמתי אותה בווטסאפ

קרמלין
קרמלין | צילום: רויטרס

כזכור, רוסיה החזירה אתמול את שגרירה בוושינגטון אנטולי אנטונוב לצורך "התייעצוית בנוגע להמשך הקשר עם ארצות הברית".

"פוטין ישלם על הניסיון שלו להתערב בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2020", אמר הנשיא ביידן שעות בודדות לאחר שפורסם דוח מודיעיני שקבע כי גם הפעם רוסיה ניסתה להתערב בחירות האחרונה לנשיאות ארה"ב. בקרמלין הכחישו את ההאשמות, ומסרו כי הן "אינן מגובות בראיות כלשהן ויפגעו ביחסים בין המדינות", לשון התגובה.