בעלי בן אנד ג'ריס: "אנחנו לא מחרימים את ישראל בשום צורה"

אחרי הסערה שעוררו מייסדי ענקית הגלידה כשהפסיקו למכור את מוצריה בשטחי יו"ש, בן כהן וג'רי גרינפלד הבהירו: "אנחנו לגמרי תומכים בזכותה של ישראל להתקיים, אבל מתנגדים למדיניות מסוימת"

זמן צפייה: 02:46

מייסדי ובעלי בן אנד ג'ריס, בן כהן וג'רי גרינפלד, התראיינו אמש (ראשון) לאתר החדשות האמריקני "אקסיוס" ורשת HBO, ואמרו שלא היו מופתעים מהתגובות להחלטה שלהם להפסיק למכור את הגלידה שהם מייצרים בשטחי יהודה ושומרון. "לא הייתי מופתע", אמר גרינפלד, "אבל זה עדיין כאב כשזה קרה".

כשהם נשאלו איך זה הרגיש באופן אישי כשנטען שהמהלך שלהם אנטישמי אמר כהן: "איך יהודים יכולים להיות אנטישמים? היינו בסדר גמור עם זה, כי זה אבסורד. מה, אני אנטי יהודי? אני יהודי! כל המשפחה שלי יהודית, החברים שלי יהודים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חיילת של שטרן העידה שאיים עליה: "הימים שלך יהיו שחורים"

"מרגישים לכודים בתוך הבית": ילדי אום אל-פחם מפחדים להירצח

"אין על זה שליטה ולא תהיה": תושבי קלנסווה על התסכול וההפקרות

מייסדי בן אנד ג'ריס, בן כהן וג'רי גרינפילד
מייסדי בן אנד ג'ריס, בן כהן וג'רי גרינפילד

"אני מבין שאנשים התעצבנו", אמר גרינפלד, "זה עניין אמוציונאלי מאוד להרבה אנשים ואני מבין את זה, זה עניין כואב להרבה אנשים. מנסים להציג את זה כאילו בן ג'ריס ויוניליוור מחרימים את ישראל, אבל זה לא המקרה, אנחנו לא מחרימים את ישראל בשום צורה".

"תמיד היינו בעד פתרון שתי המדינות" הסביר כהן, "המדיניות של ממשלת ישראל הייתה לעודד את ההתנחלויות בשטחים הכבושים, וזה הופך את זה לקשה יותר להגיע לפתרון הזה. המהלך שלנו לא משפיע על הכלכלה, זו טיפה בים. אנחנו רק אומרים שאנחנו לא רוצים שהגלידה שלנו תימכר בשטחים הכבושים".

בתשובה לשאלה מדוע הם לא מפסיקים למכור את המוצרים שלהם בכלל בישראל ענה כהן: "אני לא מסכים עם המדיניות של ארצות הברית, זה לא אומר שנפסיק למכור בארצות הברית. אני חושב שזה בסדר להיות אזרח במדינה מסוימת ולמחות נגד חלק מהמעשים שלה, וזה מה שאנחנו עושים בהקשר של ישראל. אנחנו לגמרי תומכים בזכותה של ישראל להתקיים, אבל אנחנו מתנגדים למדיניות מסוימת".

בתגובה לריאיון מסר מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל, אבי זינגר: "יוניליוור ובן אנד ג'ריס העולמית ממשיכות לדבר בשני קולות, ובשעה שממשיכים לספר לעולם שאינם אנטישמים ואינם פועלים נגד ישראל, הם פועלים בכל הכוח נגד מדינת ישראל ואזרחיה, ועושים שירות אדיר לתנועת ה- BDS ושונאינו ברחבי העולם".

"בן אנד ג'ריס ישראל תמשיך לפעול כנגד ההחלטה הלא חוקית שמפלה ופוגעת ברבים מאזרחי המדינה", הוסיף זינגר, "ואנו קוראים לממשלת ישראל להתערב ולפעול גם היא, בדומה למדינות רבות בעולם שכבר הצטרפו למאבק נגד מדיניות יוניליוור והודיעו על הפעלת סנקציות כלכליות קשות כנגדה".