קמלה האריס: "הנשיא ביידן ואני מחויבים למאבק באנטישמיות"

בכנס וירטואלי של הליגה נגד השמצה בו השתתפה סגנית הנשיא, היא התייחסה לשנאה שחווים יהודים אמריקנים ולעלייה באיומים כלפיהם. "אנטישמיות היא דבר בלתי מתקבל על הדעת ואינה שריד העבר"

זמן צפייה: 00:22

בכנס וירטואלי של הליגה נגד השמצה בארה"ב בו השתתפה סגנתי נשיא ארצות הברית קמלה האריס, היא התייחסה הלילה (שני) לשנאה שחווים יהודי ארצות הברית ולעלייה באירועים האנטישמיים ובכמות האיומים כלפיהם. "האטישמיות ממשיכה להתקיים מסביב לעולם, ואני רוצה להבהיר: כאשר יהודים מהווים מטרהל פגיעה בגלל אמונותיהם או זהותם, זוהי אנטישמיות והיא דבר בלתי מתקבל על הדעת".

עוד מדבריה של סגנתי הנשיא האריס: "לצערי, האנטישמיות אינה שריד העבר. בשנים האחרונות, קהילת היהודים באמריקה חוותה עלייה מדאיגה במספר פשעי השנאה. בשנה שעברה דווחו יותר פשעי שנאה לעומת ה-20 השנים האחרונות. הנשיא ביידן ואני מחויבים באופן מלא למאבק באנטישמיות".

אמריקני מוחה נגד הפגנה פרו פלסטינית בניו יורק
אמריקני מוחה נגד הפגנה פרו פלסטינית בניו יורק | צילום: רויטרס

כזכור, לפי סקר של הוועד היהודי-האמריקני (AJC) שנעשהל פני כחודש - ארבעה מתוך עשרה יהודים אמריקנים נקטו בשנה האחרונה בצעדים כדי להסתיר את יהדותם. עוד עולה מהסקר כי אחד מכל ארבעה יהודים בארצות הברית היה יעד לאנטישמיות בשנה האחרונה.

זו השנה השלישית ברציפות שהוועד מפרסם סקר בנוגע לאנטישמיות בארצות הברית, ובתוצאות נמצאו פערים גדולים בין נשאלים יהודים ללא יהודים. 60% מהאמריקנים הלא-יהודים אמרו כי אנטישמיות היא בעיה חמורה או בעיה מסוימת כיום בארצות הברית, לעמות 90% מהיהודים שהשיבו בחיוב לשאלה.