ג׳ו ביידן הודיע: קמלה האריס תהיה סגנית הנשיא אם אבחר

כשלושה חודשים לפני הבחירות, המועמד לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית בחר בסנאטורית השחורה מקליפורניה לרוץ לצדו. "לוחמת ללא חת עבור האדם הקטן ואחד מעובדי הציבור הטובים ביותר"

זמן צפייה: 03:31

מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, הודיע הערב (שלישי) כי קמלה האריס, סנאטורית שחורה מקליפורניה, תהיה סגנית הנשיא שלו אם ייבחר. זאת, כשלושה חודשים לפני הבחירות, שייערכו בשלושה בנובמבר.

"אני מתכבד להודיע שבחרתי בהאריס לרוץ לצדי", כתב ביידן. "מדובר בלוחמת ללא חת עבור האדם הקטן ובאחת ממשרתי הציבור הטובים ביותר שיש". השניים ישאו מחר דברים בדלאוור.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמזו: "עושה כל שביכולתי כדי להימנע מסגר – לא יודע אם אצליח"

חלוקה לקפסולות ושמירת מרחק: אושר מתווה ההופעות בחוץ

קמלה האריס, מועמדת לתפקיד סגנית הנשיא מטעמו של ג'ו ביידן
קמלה האריס, מועמדת לתפקיד סגנית הנשיא מטעמו של ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

קמפיין טראמפ הגיב לבחירה ומסר כי "לפני זמן לא רב האריס קראה לביידן גזען ודרשה התנצלות שהיא מעולם לא קיבלה. האריס הצבועה תנטוש את ערכיה כדי לעודד את הקיצונים מתנגדי המשטרה ששולטים במפלגה הדמוקרטית".

האריס בת ה-55, בת להורים מהודו ומג'מייקה, מכהנת כאמור כסנאטורית מטעם קליפורניה מאז 2017. האריס היא משפטנית במקצועה, וכיהנה בעבר כתובעת הכללית של קליפורניה וקודם לכן כפרקליטת סן פרסיסקו.

קמלה האריס, מועמדת לתפקיד סגנית הנשיא מטעמו של ג'ו ביידן
קמלה האריס, מועמדת לתפקיד סגנית הנשיא מטעמו של ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

כזכור, הסקרים האחרונים נוטים לטובתו של ביידן. נציג המפלגה הדמוקרטית תואר על ידי הקמפיין של טראמפ כחלש, סנילי ומנומנם, אבל בינתיים הסקרים טוענים שהוא פייבוריט לניצחון, עם או בלי הגיוס של הנשיא האמריקני לשעבר ברק אובמה לקמפיין.

הפופולריות של טראמפ נתמכה בידי כלכלה חזקה בצורה יוצאת דופן, אבל מגפת הקורונה, הדרך שבה הממשל ניהל את המשבר והמכה הכלכלית החריפה בעקבות כך, גרמו כולם לקמפיין טראמפ להיכנס למגננה. אולם, מי שמספיד את טראמפ עושה טעות מרה. בקרוב יתקיימו העימותים מול מועמד שנתפס עד כה כחלש רטורית מול טראמפ. כמו כן, הכלל הוא שנשיא מכהן הוא תמיד הפייבוריט לניצחון בבחירות השניות.