ביידן בהתייחסות ראשונה לחיסול: "לא נאפשר לאיראן נשק גרעיני"

שבוע לאחר ההתנקשות במדען האיראני, נשיא ארה"ב הנבחר אמר בריאיון ל-CNN כי "קשה לדעת כיצד הצעד ישפיע על היחסים עם טהראן". השבוע חזר ביידן על המסר לפיו ארה"ב שואפת לחזור להסכם הגרעין

זמן צפייה: 00:28

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן התייחס הלילה (שישי) בפעם הראשונה להתנקשות בחייו של "אבי הפצצה האיראנית" שיוחסה לישראל, ובריאיון לרשת CNN אמר כי "אין לדעת כיצד החיסול ישפיע על היחסים עם טהראן, אבל השורה התחתונה היא שאנחנו לא יכולים לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני".

ביידן הפנה אצבע מאשימה כלפי הנשיא היוצא דונלד טראמפ, וטען כי נסיגתו מהסכם הגרעין רק הגדילה את היכולת של טהראן להגיע אל הפצצה. "הוא נסוג בשביל להקשיח אותו, ומה הם עשו? הם הגדילו את היכולת להשיג רכיבים גרעיניים. הם מתקרבים לכך שיהיה להם מספיק רכיבים בשביל נשק גרעיני - ויש בעיות רציניות גם בנושא הטילים", הזהיר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ישראל שוקלת: לאשר מיידית את החיסון של פייזר – עוד לפני ארה"ב

אחרי החיסול באיראן: אזהרה מפני פגיעה בישראלים במדינות ערב

חשד לרצח סמוך ללוד: גבר כבן 40 נורה למוות

נשיא ארה''ב הנבחר ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

"ההתמודדות עם העניין תהיה קשה, אני חושב", הוסיף, "אבל אני יודע דבר אחד - אנחנו לא יכולים לעשות את זה לבד. ולכן אנחנו חייבים להיות חלק מקבוצה גדולה יותר, שתתמודד לא רק עם איראן  אלא עם רוסיה, סין ועם עוד מגוון שלם של נושאים אחרים".

מוקדם יותר השבוע חזר ביידן פעם נוספת על עמדתו לפיה ארה"ב מוכנה לחזור להסכם הגרעין, והודיע: "בהתייעצות עם בעלות הברית והשותפות שלנו, ננהל משא ומתן על הסכם שיקשה על הדרך של איראן להשיג פצצה גרעינית". עוד אמר ביידן כי "ארה"ב שומרת לעצמה את האפשרות להחזיר את הסנקציות אם היא תצטרך - ואיראן יודעת את זה".