"ניצבים מול חורף קודר": ביידן הציג את צוות המאבק בקורונה

נשיא ארה"ב הנבחר חשף במסיבת עיתונאים את הנבחרת שתסייע לו להילחם במגפה, הבהיר שייקח זמן עד שהחיסון יהיה זמין, ואמר: "זה לא משנה למי הצבעתם - אנחנו אמריקנים שניצבים בפני איום"

נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן מציג את הצוות שהקים להתמודדות עם מגפת הקורונה | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן הציג הערב (שני) את צוות המאבק בקורונה אותו גיבש בכדי שיסייע לו להילחם בהתפשטות המגפה, ובמסיבת עיתונאים מיוחדת, כשלצידו סגניתו קמלה האריס, הציג כיצד בכוונתו לפעול למיגור הנדבקים במדינה שהגיעה עד כה ליותר מ-10 מיליון מאובחנים.

ביידן פתח והתריע כי "ארה"ב עדיין ניצבת מול חורף קודר מאוד", ולמרות שרק היום נרשם צעד נוסף בדרך לחיסון המיוחל - הנשיא הנכנס הבהיר כי לא ניתן עדיין לסמוך על כך שבקרוב נחזור לחיים הרגילים, זאת משום ש"ייקח זמן עד שהוא יהיה זמין", כלשונו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ישראל במו"מ מתקדם עם חברת פייזר על קבלת החיסון לקורונה

יצרנית אמריקנית: לפי תוצאות ראשוניות – החיסון שפיתחנו יעיל

הלוחמת שעותרת לבג"ץ – כדי להיות האישה הראשונה בסיירת

נשיא ארה''ב הנבחר ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

"יש צורך לנקוט בפעולות נוספות בהתמודדות עם המגפה", המשיך ביידן, "התחלואה כאן עולה - וכך גם מקרי המוות. העבודה שלנו מתחילה בלעשות כל מה שאפשר כדי להשתלט על הקורונה, כדי שנוכל לשים את המגפה מאחורינו ולהמשיך בחיינו".

ולמרות שהוא עדיין לא נכנס לבית הלבן, ביידן והצוות כבר החלו לעבוד יחד, וגיבשו תוכנית לפיה בכוונתם לעקוב אחרי המדע, לשתף פעולה עם מושלים ומנהיגים בין-לאומיים וכן להקשיב ליועצים. "אנחנו יודעים שנביס את הקורונה בכל מקום ונספק ביטחון לעולם כדי להבטיח מנהיגות אמריקנית".

נשיא ארה''ב הנבחר ג'ו ביידן מציג את הצוות שהקים להתמודדות עם מגפת הקורונה | צילום: רויטרס

בהמשך, התייחס לזכייתו בבחירות שהתקיימו רק בשבוע שעבר, והבטיח "להיות נשיא לכל האמריקנים". ביידן הוסיף כי "הבחירות נגמרו - הגיע הזמן לשים בצד את היריבות. זה הזמן לסיים את הפוליטיזציה. אנחנו צריכים להתמודד עם הקורונה כמדינה אחת עם יעד משותף - לנצח אותה".

"הדבר הכי יעיל שאנחנו יכולים לעשות זה לעטות מסכה. בעתיד הקרוב, היא תהיה הנשק הכי יעיל נגד המגפה, כך שהמסר שלי הוא שזה לא משנה למי הצבעתם - אנחנו אמריקנים שעומדים בפני איום. אם נעטה מסכה נוכל להציל חיים. אולי זה יציל חבר של מישהו שמתפלל אתכם, של המורה שלכם - או אפילו את החיים שלכם. אז בבקשה - שימו מסכה".

קורונה בניו יורק
קורונה בניו יורק | צילום: רויטרס

"לאורך ההיסטוריה שלנו ראינו שוב ושוב כמה מאמץ קטן הופך להישג גדול", סיכם הנשיא הנבחר. "אין משהו שאמריקנים לא יכולים להשיג ביחד, כאומה אחת. ננצח את הנגיף, אני מבטיח לכם. נבנה את הכלכלה שלנו והיא תהיה גדולה מתמיד. אנחנו נתקן את הנזק שנגרם למדינה, אז בואו נשים מסכה - בואו נצא לעבודה".