הופך את מדיניות טראמפ: ביידן חתם על 17 צווים נשיאותיים

עם כניסתו לתפקיד, קבע נשיא ארה"ב החדש כי מדינתו תחזור להסכם האקלים ולחברות בארגון הבריאות העולמי, הקפיא את בניית החומה בגבול וביטל את הצו על איסור כניסה משורת מדיניות מוסלמיות

זמן צפייה: 03:17

נשיא ארצות הברית הנכנס ג'ו ביידן חתם הלילה (חמישי) על 17 צווים נשיאותיים, זאת בניסיון לבטל עד כמה שניתן - עוד לפני הליכי חקיקה, את מדיניותו של קודמו בתפקיד, הנשיא טראמפ. בין היתר, ביטל ביידן את הצו על איסור כניסה משורת מדינות מוסלמיות לארה"ב, הקפיא את בניית החומה בגבול מקסיקו וגם הורה לחזור להסכם האקלים ולחברות בארגון הבריאות העולמי.

בנוסף לכך, הנשיא הכריז על חובת עטיית מסכות בבניינים ובמבנים פדרליים וכן ביטל את ההרשאה שנתן ממשל טראמפ לבניית פרויקט צינור "קיסטון XL", אשר נועד להעביר נפט מקנדה למתקני זיקוק בארה"ב. בתוך כך, ראש המטה של הבית הלבן הנחה את כל משרד הממשלה להפסיק ולטפל בכל הצעדים שטראמפ הורה עליהם עד לבחינה מדוקדקת של כל אחד מהנושאים. 

זמן קצר לאחר שחתם על הצווים, השביע הנשיא הנכנס כ-1,000 פקידים פדרליים בממשלו. בטקס שנערך באופן וירטואלי בעקבות מגפת הקורונה, הוא קרא לפקידים החדשים להיות "הוגנים, מכובדים, ולא - יפוטרו".

לכתבות נוספות בנושא >>

הדיירים החדשים בבית הלבן: מי אתן משפחות ביידן והאריס?

הכוורת של ביידן: אלה השרים החדשים שייכנסו לבית הלבן

ביידן הושבע: "הדמוקרטיה ניצחה – רצון העם נשמע"

נשיא ארצות הברית הנכנס ואשתו ג'יל
נשיא ארצות הברית הנכנס ואשתו ג'יל בבית הלבן | צילום: רויטרס

עוד הלילה, דוברת הבית הלבן החדשה ג'ן פסאקי ערכה תדרוך לעיתונאים שבו התייחסה בין היתר גם לסוגיות הסכם הגרעין עם איראן, הסכם שהממשל החדש מאותת כי בכוונתו לחזור אליו - כל עוד טהרן תחזור למחויבותיה תחתיו.

פסאקי אמרה שביידן יפעל להאריך ולחזק את ההגבלות הגרעיניות על איראן, ויעסוק גם בתחומים מדאיגים אחרים בפעילותה של הרפובליקה האסלאמית. "על מנת שנוכל להמשיך הלאה, איראן חייבת לחזור לציות להסכם עם הגבלות משמעותיות", כלשונה.

נשיא ארצות הברית הנכנס ואשתו ג'יל בטקס ההשבעה בוושינגטון
נשיא ארצות הברית הנכנס ואשתו ג'יל בטקס ההשבעה בוושינגטון | צילום: רויטרס