ביידן בנאום הניצחון: "אני אאחד, לא אפלג - אהיה נשיא של כולם"

שעות ספורות לאחר שרשתות הטלוויזיה הכריזו על ניצחונו, הנשיא הנבחר נשא דברים לאומה האמריקנית, ואמר: "מבין את האכזבה של טראמפ - אבל בואו ניתן אחד לשני סיכוי. זה הזמן לרפא את אמריקה"

זמן צפייה: 03:20

מופע רחפנים, זיקוקי דינור וקונפטי: הנשיא הנבחר של ארצות הברית וסגניתו קמלה האריס חגגו הלילה (ראשון) את הניצחון בבחירות, זאת שעות ספורות אחרי שרשתות הטלוויזיה האמריקניות הכריזו על כך בחירתו של הנשיא ה-46 של ארצות הברית. עד כה, ביידן קיבל 74 מיליון קולות.

את הנאום שנשא לאומה האמריקנית פתח באומרו כי "אזרחי האומה דיברו והעניקו לנו ניצחון חד משמעי. ניצחנו עם יותר קולות מאי פעם". ביידן הוסיף כי בכוונתו לאחד את העם, והבהיר: "אני לא אפלג - אלא אהיה הנשיא של כל אמריקה. נבנה את עמוד השדרה שלנו ונחזיר את הגאווה".

לכתבות נוספות בנושא >>

ניצחונות, אכזבות וטרגדיות: סיפורו המרתק של ג'ו ביידן

בעולם ובישראל מברכים את ביידן: "יום חדש של תקווה לארה"ב"

התקשורת האמריקנית: ג'ו ביידן נבחר לנשיא ה-46 של ארה"ב

ג'ו ביידן
ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

"אני מבין את האכזבה של טראמפ - אבל בואו ניתן אחד לשני סיכוי", המשיך. "זה הזמן לזנוח את הרטוריקה ולהוריד את הטמפרטורה. להפסיק להתייחס ליריב כאל אויב - הם אמריקנים כמונו. זה הזמן לרפא את אמריקה, לעקור גזענות שיטתית, להגן על הדמוקרטיה ולשמור על האקלים".

לדבריו של הנשיא הנבחר, "הדמוניזציה בארה"ב מתחילה להסתיים כאן ועכשיו. הציבור רוצה שנשתף פעולה. צריכים למגר את הייאוש - ואנחנו יכולים לעשות זאת. צריכים לשקם את הנשמה של אמריקה. העולם כולו מסתכל עלינו עכשיו - אנחנו לפיד לעולם".

ג'ו ביידן ומשפחתו בחגיגות הניצחון
ג'ו ביידן ומשפחתו בחגיגות הניצחון | צילום: רויטרס

"באמריקה, כל אחד יכול להגשים הכול. אמריקה שלא משאירה אנשים מאחור, אף פעם לא מרימה ידיים ונכנעת. אנחנו אנשים טובים, אנחנו ארה"ב - ואין דבר שאנחנו לא יכולים לעשות אם אנחנו מאוחדים. בואו נהיה האומה שאנחנו יודעים שאנחנו יכולים להיות".

ביידן גילה כי כבר מחר בכוונתו לכנס קבוצת מדענים שתייעץ לו בעניין המלחמה בהתפשטות מגפת הקורונה, זאת בעוד ב"וושינגטון פוסט" דווח כי הפעולות הראשונות של הנשיא ה-46 יהיו לחתום על צווים נשיאותיים אשר מבטלים החלטות של קודמו בתפקיד, דונלד טראמפ. כך, ארה"ב תחזור לאמנת פריז (אמנת האקלים), וכן תחזור לתמוך בארגון הבריאות הבין-לאומי.

האמריקנים חוגגים את הניצחון של ג'ו ביידן
האמריקנים חוגגים את הניצחון של ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

לפניו, הייתה זו סגניתו האריס, האישה הראשונה שתכהן כסגנית נשיא ארה"ב, שנשאה גם כן דברים ואמרה: "לנו האזרחים יש את הכוח לבנות עתיד טוב יותר. כשהדמוקרטיה עמדה להצביע בבחירות האלו, העולם הסתכל - ואתם הבאתם עתיד חדש לארה"ב".

"תודה לבוחרים שיצאו ואיפשרו לקולות שלנו להישמע", המשיכה האריס. "4 שנים צעדתם וקראתם לשיוויון וצדק - ואז הצבעתם. בחרתם בתקווה, במדע, בהגינות ובאמת. בחרתם בג'ו ביידן לנשיא ארה"ב. האדם שירפא, שיידע לאחות את האומה שלנו. יש לו לב גדול".

קמלה האריס
קמלה האריס | צילום: רויטרס

"לג'ו הייתה התעוזה למנות אישה לסגנית הנשיא. אני אולי הראשונה בתפקיד - אבל לא האחרונה", הבטיחה. "כל ילדה קטנה שצופה הערב רואה שזו ארץ של אפשרויות. עכשיו מתחילה העבודה הקשה והטובה - לעקור את המגפה, לאחד את המדינה ולמנוע שנאה".