שומריו של עבריין המין ג'פרי אפסטין הואשמו בזיוף רשומות

לפי האישום, שני שומרים במתקן הכליאה שבו היה עצור המיליארדר היהודי בלילה ששם קץ לחייו, לא בדקו אותו כל חצי שעה כפי שהיו אמורים - ובפרוטוקול שיקרו כדי שייראה שהם אכן עשו זאת

זמן צפייה: 00:20

שניים משומריו של עבריין המין המורשע ג'פרי אפסטין, שהיו במשמרת במתקן הכליאה בלילה בו הוא שם קץ לחייו, הואשמו אתמול (שלישי) בזיוף דוחות רישום. הם הואשמו בכך שלא בדקו את מצבו בכל חצי שעה ושיקרו ברישומים כדי שייראה שהם עשו את הסיורים, כפי שהם מחוייבים. שניהם הופיעו בבית המשפט אתמול וטענו שהם לא אשמים.

בבית המשפט נטען נגד השניים שהם "נכשלו שוב ושוב לבצע בדיקות לאסירים ושיקרו לרשויות כדי להסתיר את ההזנחה שלהם". עוד עלה כי "בחלקים גדולים מהמשמרת שלהם הם ישבו בשולחן, שוטטו באינטרנט והסתובבו באזור הקרוב להם בלבד".

אפסטין, עבריין מין מורשע, שהה לבד בתאו במתקן הכליאה בניו יורק בזמן שחיכה למשפט שלו בגין עבירות של סחר בבני אדם למטרות זנות וניצול מיני. באוגוסט האחרון הוא שם קץ לחייו בתאו. בן ה-66 נכלא בעבר בפלורידה בגין שידול קטינה לזנות.

לכתבות נוספות בנושא >> 

דיווח: ג'פרי אפסטין חתם על צוואה – יומיים לפני ששם קץ לחייו

דיווח: שומריו של אפסטין נרדמו וזייפו דוחות כדי להסתיר זאת

"קביעת נסיבות מותו של אפסטין מתעכבת בשל היעדר מצלמות בתאו"

טראמפ ואפסטין | צילום: getty images

כבר בחודש אוגוסט, ימים ספורים לאחר מותו, מנהל הכלא הפדרלי שבו התאבד אפסטין הועבר מתפקידו, ושני השומרים שהיו אמורים להשגיח עליו הוצאו לחופשה מאולצת. זאת, בעקבות ראיות לכך שהיה ניסיון לשבש מסמכי רישום שעלולים להפליל את השומרים, כך פורסם בסוכנות הידיעות AP.

החוקרים בפרשה גילו כי במשך מספר שעות לפני ההתאבדות לא נעשו בדיקות אלו. צילומי הווידאו מתוך הכלא מראים כי לא נעשו בדיקות בתאו של אפסטין וכי התיעוד אינו תואם את הרישומים של הסוהרים.

על פי דיווחים נוספים בניו יורק טיימס וברשת cbs, שומריו של אפסטין, שהה בבידוד והיה אמור להיות תחת השגחה מיוחדת, ישנו במשך שלוש השעות שבהן לא בוצעו בדיקות בתא.