ארה"ב מציעה מיליונים עבור מידע על התשתית הכלכלית של חזבאללה

הממשל הכריז כי יעניק פרסים בגובה של עד 10 מיליון דולרים בתמורה לפרטים אודות התורמים לארגון, רישומי בנק וקבלות. זוהי הפעם הראשונה שמוצע תגמול לצורך השגת מידע על רשת פיננסית

זמן צפייה: 01:00

ממשל טראמפ הכריז אתמול (שני) כי יעניק פרסים בגובה של עד עשרה מיליון דולרים, בתמורה למידע אודות התשתיות הכלכליות של ארגון חזבאללה.

הפרסים, על פי הודעת מחלקות המדינה והאוצר, יוענקו לאנשים שימסרו פרטים כגון שמות התורמים לארגון, רישומי בנק, קבלות ועדויות בדבר עסקות נדל"ן שבוצעו.

התשלום יבוצע על ידי תוכנית "פרסים למען צדק" של מחלקת המדינה האמריקנית, אשר לרוב מציעה תגמולים עבור מידע המוביל למקום הימצאותם של פעילי טרור מבוקשים. זוהי הפעם הראשונה שבה נעשה שימוש בתוכנית לצורך השגת מידע על רשת פיננסית.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נסראללה על עסקת המאה: "איש לא יכול לכפות את רצונו על הפלס'"

נתניהו לפומפאו: חזבאללה ואיראן מקימים מפעל טילים חדש בלבנון

מזכ''ל חיזבאללה חסן נסראללה
מזכ''ל חיזבאללה חסן נסראללה | צילום: החדשות 13

בתוך כך, מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, התייחס אתמול במהלך נאום לתוכנית השלום האמריקנית, הצפויה להתפרסם בקרוב, ואמר כי "כל השליטים בעולם לא יכולים לכפות את רצונם על הפלסטינים כל הם דבקים בתקווה". כמו כן, הכחיש נסראללה פרסום בעיתון כווייתי לפיו אמר במהלך פגישה עם מפקדים בארגון כי תהיה מלחמה בקיץ עם ישראל.

כאמור, נסראללה התייחס לדיווח הכווייתי, ואמר כי "אני באופן אישי לא סובר שישראל תפתח במלחמה על לבנון. הימים האחרונים מוכיחים שהעורף הישראלי לא מוכן להתמודד עם הטילים. ראינו מה עשו טילים שנורו בטעות מעזה לתל אביב וצפונית לתל אביב. ישראל היא אויב שהאופי שלו הוא הונאה ורמייה, וכל האפשרויות צריכות להילקח בחשבון".

מזכ"ל חזבאללה הוסיף כי "ישראל תצטרך להיכנס קרקעית ללבנון במלחמה הבאה על מנת להילחם בחזבאללה מפני שעבר הזמן שבו ישראל הכריעה מלחמות מהאוויר". עוד הדגיש כי "תוכן המאמר שגוי לחלוטין, התזמון שלו רע לגמרי. לעולם לא אמרתי באף אחד מהישיבות שלנו שבקיץ תהיה מלחמה עם ישראל".

תומכי חיזבאללה מאזינים לנאום נסראללה בביירות
תומכי חיזבאללה מאזינים לנאום נסראללה בביירות | צילום: רויטרס

לפני כשלושה שבועות, פורסם בחדשות 13 כי ישראל העבירה דרך ארה"ב מסר חריף ללבנון על מפעל חדש לייצור טילים שהוקם בשטחה בחשאי על ידי איראן וחזבאללה. בעקבות מידע שהועבר אליו על ידי ישראל, הזהיר שר החוץ של ארה"ב מייק פומפאו את ראש ממשלת לבנון סעד חרירי במהלך ביקורו בביירות כי חזבאללה ואיראן הקימו בחשאי מפעל חדש לייצור טילים מדוייקים על אדמת לבנון, כך אמר לחדשות 13 מקור אמריקני שעודכן בפרטים.

במהלך ביקורו בישראל בחודש שעבר, נפגש פומפאו פעמיים עם נתניהו. לדברי המקור האמריקני, נתניהו הציג לפומפאו מידע שמצביע על כך כי איראן וחיזבאללה הקימו בחשאי בלבנון מפעל חדש לייצור טילים מדוייקים – שקיומו לא היה ידוע עד לאחרונה.

המקור האמריקני ציין כי "פומפאו העלה בפני ראש הממשלה סעד חרירי את דאגתנו מפעילות חיזבאללה בלבנון. פעילות חיזבאללה מהווה איום על לבנון. הבהרנו לממשלת לבנון שחזבאללה עושה משהו בתוך לבנון והסכנה להסלמה מול ישראל כתוצאה מכך היא אמתית. וידאנו שכל המידע שיש ברשותנו בהקשר הזה קיים גם בידי ממשלת לבנון", אמר. ממשרד החוץ האמריקני נמסר בתגובה: "איננו מוסרים פרטים לגבי תוכן של מגעים דיפלומטים שקטים".