גיבור על ארבע: הכלב שהשתתף בחיסול אל-בגדאדי נפגש עם טראמפ

קונאן קיבל מדליה מנשיא ארה"ב לאחר שהשתתף במבצע החיסול של מנהיג דאע"ש ונפצע קל. הטקס סיפק גם טעות משעשעת: הבית הלבן הכריז כי הכלב הוא נקבה, ולאחר מספר שעות חזר בו וקבע כי הוא זכר

זמן צפייה: 02:21

חיסול אבו בכר אל-בגדאדינשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חלק כבוד אתמול (שני) לקונאן, כלב מגזע רועה בלגי, שהשתתתף במבצע ההתנקשות במנהיג דאע"ש בחודש שעבר בסוריה. לאחר שקונאן נפצע קל במהלך פעולת החיסול של אריות הים האמריקנים, טראמפ הבהיר כי העניק לו מדליה מיוחדת. "הוא הכלב המפורסם ביותר בעולם, כה חכם, כה מבריק".

הנשיא האמריקני שיבח את ביצועיו של הרועה הבלגי, וקבע כי גזעו הוא "הזן האולטימטיבי ללחימה". עם זאת, טראמפ לא ענה אם יאמץ אותו ככלב הרשמי של הבית הלבן. על פי הנשיא, קונאן רחוק מפרישה, שכן הוא נמצא ב"שיאו". סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, סיפר כי טראמפ נפגש גם עם חברי הכוחות המיוחדים שהיו מעורבים בחיסול אל-בגדאדי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בעקבות ריבוי תלונות: צה"ל יסדיר ביקורי הורים בבסיסים בשבתות

"אמצעי מציל חיים": יתרונות השימוש באקדחי הטייזר ע"י המשטרה

הרב הראשי של בריטניה תוקף את הלייבור: "קורבין לא כשיר"

הכלב קונאן, בבית הלבן
הכלב קונאן, בבית הלבן | צילום: רויטרס

אחרי האירוע המיוחד, הגיעה הפתעה - הבית הלבן דיווח כי קונאן הוא בעצם כלבה ממין נקבה. עם זאת, כמה שעות לאחר מכן, הודעה מהבית הלבן הבהירה כי נפלה טעות, וכי הרועה הבלגי הוא אכן זכר. הסאגה המוזרה עוררה גיחוך ברשתות החברתיות.

כאמור, לפני כחודש אישר טראמפ את הדיווחים על חיסולו של מנהיג דאע"ש במבצע אמריקני בצפון סוריה. הנשיא התייחס לנושא לראשונה בנאום בבית הלבן בו אמר: "אמש, ארצות הברית עשתה צדק עם הטרוריסט מספר אחד בעולם, אבו בכר אל-בגדאדי מת". עוד אמר נשיא ארה"ב כי אל-בגדאדי "מת לאחר שרץ לתוך מנהרה ללא מוצא, כשהוא בוכה, צורח וזועק. הוא מת כמו כלב, כמו פחדן".

הכלב קונאן, בבית הלבן
הכלב קונאן, בבית הלבן | צילום: רויטרס