גרינבלט: "ההשערות המתמשכות לגבי תוכנית השלום פוגעות בהצלחתה"

השליח האמריקני למזה"ת התייחס לדיווחים האחרונים אודות תוכן עסקת המאה והצהיר כי "לא נחשוף את פרטי התוכנית טרם הזמן - אנחנו מציעים להפסיק את משחקי הניחושים"

ג'ייסון גרינבלט, ג'ארד קושנר דיוויד פרידמן | צילום: רויטרס

השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, התייחס היום (שלישי) לדיווחים האחרונים אודות תוכן "עסקת המאה" האמריקנית, וכתב כי "ג'ארד קושנר, דייוויד פרידמן ואני מעריכים את העניין הציבורי במאמצי השלום שעליהם אנו עובדים בשנתיים האחרונות. עם זאת, לא נחשוף את פרטי התוכנית טרם הזמן. ההשערות המתמשכות לא מסייעות לאף אחת ורק פוגעות במאמצים, ואנו מציעים להפסיק את משחקי הניחושים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"אבו מאזן מוכן להיפגש עם נתניהו ללא תנאים מוקדמים"

בכירים לשעבר באירופה: לדחות תוכנית שלום שלא תכלול מדינה פלס'

אמש הודיע שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מלכי כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מוכן להיפגש עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ללא תנאים מוקדמים. את הדברים אמר לסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק". לדבריו, פגישה כזאת תוכל להתקיים אם מוסקבה תסכים לארחה. אל-מאלכי התייחס גם לתוכנית השלום המתגבשת ע"י הממשל האמריקני: "אנו דוחים כל הצעה ליישוב הסכסוך שאינה כוללת הכרה בעצמאותה של מדינה פלסטינית".

אל-מאלכי הוסיף כי "במידה ונתניהו יחליט לספח את הגדה המערבית - הרשות הפלסטינית תדרוש תגובה כוללת בקרב הקהילה הבין-לאומית". לדבריו, "במצב כזה נתניהו יצטרך להתמודד עם מיליוני פלסטינים".

אבו מאזן
אבו מאזן | צילום: רויטרס

אתמול פורסם בעיתון "הגרדיאן" מכתב שבו קראו עשרות בכירים לשעבר באירופה, ובהם שישה ראשי ממשלה לשעבר, 25 שרי חוץ לשעבר ושני ראשי נאט"ו לשעבר, לדחות את תוכנית השלום של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, במידה וזו לא תכלול מדינה פלסטינית. זאת, ברקע הדיווח ביום ראשון ב"וושינגטון פוסט", לפיו "תוכנית המאה" לא תכלול שתי מדינות לשני עמים.

"הגיע הזמן שאירופה תעמוד על העקרונות שלה בכל הנוגע לשלום בין ישראל לפלסטינים", כתבו הבכירים. "למרבה הצער, הממשל האמריקני הנוכחי זנח  את המדיניות האמריקנית לאורך השנים, ומכיר רק בטענות צד אחד כלפי ירושלים".

"וושינגטון הפגינה אדישות מטרידה בכל הנוגע לבנייה הישראלית בהתנחלויות", הוסיפו הבכירים והתייחסו לקיצוץ בתקציב הרשות: "מדובר בהימור על הביטחון והיציבות של כמה מדינות הנמצאות על סף הדלת של אירופה".

דברי הבכירים מגיעים בהמשך לדיווח ב"וושינגטון פוסט" אמש, לפיו "עסקת המאה" של טראמפ תבטיח לפלסטינים מגוון הטבות אך לא תכלול הקמת מדינה פלסטינית ריבונית. כך על פי גורמים המעורים בפרטי התוכנית. תוכנית השלום צפויה להתפרסם באביב הקרוב, לאחר שבשנתיים האחרונות עבד עליה יועצו וחתנו של טראמפ, ג'ארד קושנר.