כעבור 22 שנים: גופת נעדר אותרה במכונית - באמצעות "גוגל מפות"

גופתו של ויליאם מולדט שנעדר מ-1997, נמצאה בקרקעית אגם בעיר וולינגטון שבפלורידה בעזרת תצלום לוויין מהאפליקציה. חקירת המקרה הגיעה למבוי סתום, עד ששינוי במפלס המים חשף את מיקום רכבו

מכוניתו של מולדט בתחתית האגם
מכוניתו של מולדט בתחתית האגם | צילום: "גוגל מפות" (צילום מסך)

שאריות גופת גבר שנמצאו במכונית, אותרו לאחר 22 שנים באמצעות צילום לוויין באפליקציית "גוגל מפות". גופתו של ויליאם מולדט בן ה-40, שנעדר במשך יותר משני עשורים, אותרה בקרקעית אגם בעיר וולינגטון שבדרום פלורידה בשבוע שעבר, סמוך לעיר לנטנה שבה התגורר.

מולדט דווח נעדר לאחר שלא חזר לביתו בסוף ערב שבו יצא לשתות בבר בעיר, החקירה בעניינו נתקעה והתיק נותר כתעלומה בכל הזמן הזה. הרכב הכסוף שבו נסע ביום מותו נראה בבירור בתצלום אוויר של האפליקציה. חרף זאת, לפי המשטרה המקומית, תושבת העיר שדיווחה על מציאתו בתחתית האגם לראשונה לא עשתה שימוש באפליקציית המפות, והזיהוי התבצע רק כשניסו השוטרים לאמת את הדיווח.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

ארבעה ימים לבחירות: כתבי חדשות 13 עם תמונת המצב הפוליטית

קמפיינים, דוכנים ושלטי חוצות: כך מעודדים הצבעה במגזר הערבי

לייזר וחיישן חכם: המערכת הישראלית לראיית לילה ברכב אוטונומי

בדוח מהאתר "פרויקט צ'ארלי", שסוקר תיקים של נעדרים בארצות הברית, נכתב שתמונת הרכב נמצאת באתר של גוגל כבר משנת 2007, אך איש לא שם לב לכך עד לאחרונה. במשרד השריף של מחוז פאלם ביץ' מעריכים כי מולדט איבד שליטה על הרכב, הידרדר ומצא את מותו. במהלך החקירה הראשונית לא נמצאו עדויות לכך, עד שחל שינוי במפלס המים לאחרונה, שחשף את מיקומו.

ב-7 בנובמבר 1997, שוחח מולדט בתשע וחצי בערב עם בת זוגו והודיע לה כי שיגיע בקרוב הביתה, אך לפי דוח הנעדרים שלו, עזב את הבר שאליו יצא רק סמוך לשעה 11. מולדט תואר כאיש שקט ולא מאוד חברותי, שלא הרבה לשתות אלכוהול ולא נראה שיכור כשיצא מהמקום.