במקום מכסחות דשא: עיזים הובאו לאכול צמחייה בפארק בניו יורק

24 עיזים הוזמנו במיוחד כדי לזלול את הצמחייה, כפתרון אקולוגי יצירתי במיוחד. בתפריט - שמונה דונמים של עשבים שוטים. "הן ממש תורמות להתחדשות זנים חדשים"

One Of 24 Goats Released Into Riverside Park As "summer Interns" Feasts On Invasive Plant Species In New York
אחת מ-24 העיזים שהובאו לניו יורק לאכול את צמחיית פארק ריברסייד | צילום: רויטרס

24 עיזים הובאו אתמול (שלישי) לפארק ריברסייד שבניו יורק כדי לאכול את הצמחייה במקום. העיזים יפנו את העשבים השוטים של הפארק, על ידי זלילת הצמחיה במקום.

שמורת הטבע פארק ריברסייד, שגודלה שמונה דונמים, הזמינה את העיזים מחוות גרין גוט שנמצאת כ-160 ק"מ מהפארק, באזור ראינבק, ניו יורק. לארי צ'יהנק, שמטפל בהן, התרגש משיתוף הפעולה: "הן ממש תורמות להתחדשות זנים חדשים של צמחים במקום", כך סיפר לחדשות CBS.


העיזים התקבלו על ידי עשרות מתנדבות ומתנדבים, וחברי הקהילה המקומית. הנהלת שמורת הטבע היא עמותה ללא מטרות רווח ומשתפת פעולה עם עיריית ניו יורק, והיא קראה למבצע הייחודי "גואטהם", כמשחק מילים על המילה "גואט" – עז באנגלית, והשם המוכר של עירו של גיבור העל באטמן.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מ"יריד המזרח" ועד האירוויזיון: כשהעולם נשא עיניו לישראל

בשל גל החום: נציב הכבאות פרסם הגבלות על מדורות ל"ג בעומר

נשר שנפגע קשה מההרעלה בגולן טופל בבי"ח – ויושב מחר לטבע

עיזים מסוגלות לאכול מידי יום צמחים במשקל ששווה לכ-25% ממשקל גופן ובכך יספקו פתרון ידידותי לסביבה, והן יכולות אף להגיע לאזורים הקשים ביותר בפארק ו"לטפל" בצמחייה שם.

"עבורן זה כמו מזנון אכול-כפי-יכולתך. אנחנו מעניקים להן את האוכל הטרי ביותר שניתן לתת" מסביר נשיא ויו"ר העמותה דן גרדוניק לחדשות CBS, וממשיך: "הן אוהבות במיוחד לאכול את הצמחים הקשים, כמו צמחים מטפסים וכאלה שחונקים זנים אחרים".

החיות ישוטטו ויאכלו באזור מתוחם עד ה-30 באוגוסט. פארקים נוספים בעיר ובאזור אימצו את הרעיון ויזמינו עיזים אליהם, בהם פארק פרוספקט בברוקלין ופפרשקילז בסטטן איילנד.