נמשכות המחאות על מותו של ג'ורג' פלויד: הוצתה תחנת משטרה

העימותים האלימים ממשיכים במיניאפוליס זה הלילה השלישי כאשר אלפי מפגינים יצאו לרחוב והציתו מספר מבנים. כוחות המשמר הלאומי נפרסו באזור, וטראמפ תקף את ראש העיר: "חוסר מנהיגות מוחלט"

זמן צפייה: 02:58

המחאות על מותו של ג'ורג' פלויד נמשכות בארה"ב זה הלילה השלישי, כאשר אלפי מפגינים במיניאפוליס שבמינסוטה יצאו לרחובות והציתו מספר מבנים ובהם את תחנת המשטרה. לא נמסר על נפגעים אולם נגרם נזק רב למבנה. השוטרים נטשו את המקום לפני כן, וכדי להימנע מהסלמה לא הגיעו אליו בזמן ההפגנות, וכמו כן גם צוותי כיבוי נמנעו מלהגיע לזירה.

במהלך האירועים, כתב חדשות CNN וכמה אנשים צוות צילום נעצרו על ידי המשטרה המקומית תוך כדי שהם מדווחים מהזירה, ומבלי לספק סיבה למעצר.


העימותים האלימים פרצו לאחר שפלויד, אזרח שחור, נחנק למוות כאשר שוטר לבן דורך על צווארו, בעוד הוא אומר לו שהוא אינו יכול לנשום במשך דקות ארוכות. מושל מינסוטה, טים וולץ, הודיע על פריסת כוחות המשמר הלאומי באזור כדי לשמור על הסדר, והם מנסים לסייע לכוחות המשטרה להשתלט על המצב.


נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס להפגנות האלימות, הטיל את האשמה על ראש העיר ואמר שלא יהססו להשתמש בירי: "אני לא יכול לעמוד מהצד ולראות מה קורה במיניאפוליס, חוסר מנהיגות מוחלט. אם ראש העיר החלש והשמאלני לא ישתלט על המצב, אני אשלח את המשמר הלאומי. אמרתי למושל שהצבא מאחוריו. איפה שיש ביזה, יהיה ירי".

שוטר לבן חונק למוות את ג'ורג' פלויד
שוטר לבן חונק למוות את ג'ורג' פלויד | צילום: חדשות 13

ראש העיר ג'ייקוב פריי הגיב לדבריו של טראמפ ואמר כי "חולשה זה להפנות אצבע מאשימה על מישהו אחר בזמן משבר. דונלד טראמפ לא יודע כלום על הכוח של מיניאפוליס".

כאמור, מאות צעדו במרכז העיר בדרישה לצדק, ונשאו שלטים שעליהם כתוב "אני לא יכול לנשום", מילותיו של פלויד בזמן שנחנק למוות על ידי השוטר. מפגינים הציתו מספר מבנים וחנויות וזרקו בקבוקי תבערה. כאשר הגיעו לתחנת המשטרה קבוצה של צעירים שברו את גדר התיל והציתו את הכניסה למקום.

מחאות על מותו של ג'ורג' פלויד
מחאות על מותו של ג'ורג' פלויד | צילום: רויטרס

במקביל נערכו הפגנות גם בניו יורק, שם נעצרו עשרות בני אדם, ובהפגנות שפרצו בדנוור קולורדו נפתחה אש לעבר המפגינים. מוקדם יותר טראמפ הורה למשרד המשפטים לחקור את נסיבות מותו של פלויד.