חשד: היורה בפלורידה פרסם ברשת דברי שטנה על ארה"ב טרם האירוע

ע"פ דיווחים בתקשורת האמריקנית, הקצין הסעודי שירה למוות ב-3 אנשים בבסיס חיל הים הוא מוחמד א-שמראני. גוף מודיעין זיהה אותו כמי שככל הנראה כתב זמן קצר לפני התקרית: "אמריקה - אומת פשע"

זמן צפייה: 03:33

גורם אמריקני הצהיר הלילה (שבת) כי החייל הסעודי שירה למוות בשלושה בני אדם בבסיס חיל הים בפלורידה הוא מוחמד סעיד א-שמראני - כך דווח בכלי תקשורת אמריקניים. הרשויות בארה"ב ממשיכות לחקור את נסיבות התקרית.

גוף המודיעין SITE, העוקב אחר פעילות של ארגוני טרור וקבוצות קיצוניות ברשת, הודיע כי זיהה את היורה כמי שזמן קצר לפני אירוע הירי פרסם בטוויטר מניפסט שבו תקף בחריפות את ארצות הברית.

"אני מתנגד לרוע, ואמריקה בכללותה הפכה לאומה של רשע", נכתב במניפסט. "אינני מתנגד לכם רק משום היותכם אמריקנים, אינני שונא אתכם בשל החירויות שלכם. אני שונא אתכם משום שמדי יום אתם תומכים, מממנים ומבצעים פשעים לא רק נגד מוסלמים - אלא נגד האנושות".

עוד בחדשות 13:

3 הרוגים מירי בבסיס חיל הים בפלורידה; היורה – קצין סעודי

ארה"ב: גבר ירה למוות בשני בני אדם בבסיס חיל הים פרל הארבור

בסיס חיל הים האמריקני בפלורידה
בסיס חיל הים האמריקני בפלורידה | צילום: רויטרס

בהמשך דבריו, גינה הכותב את התמיכה האמריקנית בישראל, וציטט מדבריו של מנהיג אל-קאעידה לשעבר בן לאדן. חשבון הטוויטר שבו נכתבו הדברים הושעה, והחוקרים בודקים כעת אם אכן מדובר בתוקף.

ברשת CBS דווח מפי הפנטגון כי היורה הגיע לארצות הברית מאוגוסט 2017 לצורך הכשרה, והיה צפוי להישאר בה עד אוגוסט 2020. הרשויות בוחנות כיצד כשוהה זר הצליח להשיג כלי נשק - דבר האסור בחוק.

פרל הארבור, בסיס חיל הים האמריקני שבהוואי
פרל הארבור, בסיס חיל הים האמריקני שבהוואי | צילום: רויטרס

כזכור, אתמול נהרגו ארבעה בני אדם ושבעה נפצעו מירי בבסיס חיל הים האמריקני שבפנסקולה, פלורידה. בין ההרוגים נמצא גם החשוד בירי - חייל סעודי ששהשתתף בקורס טיס בבסיס.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ לאחר האירוע: "קיבלתי תדריך מלא על הירי הטראגי, ושוחחתי עם המושל רון דה סנטיס. מחשבותיי ותפילותיי עם הקורבנות ומשפחותיהם. אנו ממשיכים לעקוב אחר האירוע, החקירה נמשכת. מלך סעודיה, סלמאן, הביע בפני את תנחומיו". מושל פלורידה אמר אחרי הירי: "סעודיה צריכה לפעול עבור קורבנות הירי".