חשש מדליפת פרטים: בארה"ב קוראים לחקור את אפליקציית "פייס-אפ"

הפוליטיקאי הדמוקרטי צ'אק שומר קרא ל-FBI ולנציבות הסחר הפדרלית לחקור את מפתחי היישומון שנמצא בבעלות רוסית, בשל חשש מחשיפת מידע המשתמשים. "נתונים של אזרחים יכולים להגיע לכוח עוין זר"

הזמר ג'סטין ביבר משתמש באפליקציית "פייס-אפ" | צילום: טוויטר

הסנאטור הדמוקרטי צ'אק שומר קרא הבוקר (חמישי) ל-FBI ולנציבות הסחר הפדרלית (FTC) לפתוח בחקירה נגד אפליקציית "פייס-אפ" (Face-app), שלה כ-80 מיליון משתמשים, שמשנה את תמונות המשתמשים וגורמת להם להיראות כזקנים. זאת, כיוון שהמשתמשים נדרשים לספק גישה מלאה ובלתי הפיכה למידע ולתמונות שבטלפון הנייד שלהם על מנת להשתמש בה.

במכתב שפרסם בטוויטר, כתב שומר: "מטריד מאוד שפרטים אישיים של אזרחים אמריקנים יכולים להגיע לכוח עוין זר. יש לי חששות רציניות בקשר להגנה על המידע הפרטי של המשתמשים ובקשר לחוסר המודעות שלהם בנוגע למי הם נותנים גישה אליו". פקיד ביטחוני אמריקני בכיר הוסיף כי "לא ברור בשלב זה מהם הסיכונים לפרטיות, אבל מה שברור הוא שהיתרונות של הימנעות משימוש בפלטפורמה מתעלים על הסיכונים".

הרבה חששות בנוגע להפרת פרטיות המשתמשים הועלו לגבי החברה הרוסית "קומפני לאב", שפיתחה את האפליקציה. מפתחי האפליקציה מצידם, דחו בעבר את כל הטענות וטענו כי תמונות המשתמשים לא מאוחסנות ביישומון ושלא נשמר בו מידע מלבד התמונות שמועלות. "על אף שמחלקת המחקר והפיתוח ממוקמת ברוסיה, מידע אודות המשתמשים לא נשלח לשם", נמסר מהחברה.

לכתבות נוספות בנושא: 

דיווח: פייסבוק תיקנס ב-5 מיליארד דולרים בגין פגיעה בפרטיות

מעיצוב חדש ועד צ'ט למטרות רומנטיות: השינויים שמתכננת פייסבוק

גוגל רכשה חברת שירותי ענן ישראלית בכ-200 מיליון דולרים

הסנאטור צ'אק שומר
הסנאטור צ'אק שומר | צילום: רויטרס

ביום שבת אישרה נציבות הסחר הפדרלית הסדר פשרה עם פייסבוק, לפיו הרשת החברתית תשלם קנס בגובה של כחמישה מיליארד דולרים על מנת ליישב את החקירה שנפתחה נגדה בגין פרשת "קיימברידג' אנליטיקה", כך דיווחו כלי תקשורת בארצות הברית.

לפי הדיווחים, בהצבעה, שנערכה בחשאיות רבה, הצביעו שלושה חברי הנציבות בעד ההסדר ושניים נגד. התנאים הנוספים של ההסדר טרם נחשפו, והנושא הועבר למחלקת המשפטים האמריקנית, אך עדיין לא ברור מתי יאושר. יש לציין, כי בפייסבוק העריכו שגובה הקנס עלול להגיע לסכום דומה.

פייסבוק
פייסבוק | צילום: יח״צ

ההסדר שם קץ לחקירה נגד פייסבוק שהחלה במארס בשנה שעברה, לאחר שדווח כי חברת הייעוץ הפוליטי "קיימברידג' אנליטיקה", ששירותיה נשכרו בין היתר עבור קמפיין הבחירות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשנת 2016, אספה מידע על כ-87 מיליון משתמשים באמצעות אפליקציית שאלות אישיות שבה עשתה פייסבוק שימוש - והפרה את זכויות הפרטיות שלהם.