קושנר תוקף: "לאבו מאזן יש אחריות לגל הפיגועים בישראל"

יועצו וחתנו של הנשיא טראמפ תקף את יו"ר הרשות, והוסיף כי "בישראל הסכימו לא לעשות מהלכי סיפוח לפני הבחירות". אבו מאזן: "לא נבגוד בדרך הפלסטינית, ננצח כמו שניצחנו בקרבות אחרים"

זמן צפייה: 00:30

תכנית המאה של טראמפ: ג'ארד קושנריועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, תקף בלילה (חמישי) בחריפות את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, על רקע גל הפיגועים ביממה האחרונה, בשולי דיון בעצרת הכללית של האו"ם. לטענת קושנר, מאדריכלי תכנית השלום של טראמפ, "אבו מאזן קרא לימי זעם אפילו לפני שראה את התכנית".

"מי שרוצה להנהיג את עמו, לא קורא לימי זעם ומעודד לאלימות אם הוא לא מקבל את מה שהוא רוצה", הוסיף קושנר, "אפילו אבו מאזן בעצמו הופתע מהעובדה שתכנית השלום טובה לעם הפלסטיני, אבל הוא התבצר בעמדתו. הטענות שהוא מעלה הן ישנות. המציאות השתנתה וזו אולי ההזדמנות האחרונה לפתור את המצב המורכב".

קושנר התייחס גם, פעם נוספת, לקריאות בימין לספח חלקים בגדה לאחר פרסום תכנית השלום, ואמר כי "בממשלת ישראל התחייבו שלא לבצע שום מהלכי סיפוח עד לבחירות בחודש הבא". בכיר הרשות הפלסטינית סאאב עריקאת תקף את דברי קושנר. "ההתנחלויות והכיבוש הם שאחראיים לאלימות".

גל הפיגועים  - כתבות נוספות: 

"אשלח את קליעיי כמו מטר": הסרטון שהעלה המחבל מפיגוע הדריסה

"הסתערתי על המחבל": השוטר שנפגע בפיגוע בהר הבית שוחרר לביתו

חרף המתיחות הגוברת: בחמאס עדיין מעוניינים בהסדרה • פרשנות

צפוי לשוחח עם נתניהו על תוכנית השלום של טראמפ. ג'ארד קושנר
''לאבו מאזן יש אחריות על גל הפיגועים''. ג'ארד קושנר | צילום: רויטרס

אמש התייחס יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן לתכנית השלום בהצהרה שנשא במוקטעה ברמאללה, ואמר: "לא נבגוד בדרך הפלסטינית, ולא נוותר ולו על חלק קטן מזכויותינו, אנחנו ננצח בו בדיוק כמו שניצחנו בקרבות האחרים".

בתוך כך נמשך המצוד אחר חוליית המחבלים שירתה אתמול לעבר עמדת שמירה סמוך להתנחלות דולב. בצה"ל מעריכים כי החוליה מנתה יותר ממחבל אחד. בפיגוע נפצע חייל קל בראשו. במקביל נערכים במערכת הביטחון לקראת תפילות יום השישי בצהריים בהר הבית.  אלפי שוטרים יתגברו היום את אבטחת התפילות, זאת על רקע גל הפיגועים בשתי היממות האחרונות בירושלים ובשטחים.

במערכת הביטחון מעריכים כי ישראל נמצאת בפתחו של גל פיגועי יחידים חדש, לאחר שיומיים האחרונים אירעו שלושה פיגועים, שניים מהם בירושלים, במתחם התחנה, ובעיר העתיקה; ואחד סמוך להתנחלות דולב - בהם נפצעו בסך הכל 14 ישראלים. צה"ל תגבר את הכוחות בשטחים לקראת סוף השבוע.