דיווח: ג'פרי אפסטין חתם על צוואה - יומיים לפני ששם קץ לחייו

לפי סוכנות הידיעות "AP", עבריין המין נתן תוקף למסמך מעט לפני שתלה את עצמו. מהמסמכים שנחשפו לא ניתן לדעת למי הוריש המיליארדר את נכסיו, אך שוויים מוערך ביותר מ-577 מיליון דולרים

זמן צפייה: 01:34

עבריין המין האמריקני ג'פרי אפסטין חתם על צוואה יומיים לפני ששם קץ לחייו, כך פורסם הבוקר (שלישי) בסוכנות הידיעות "AP". מהמסמכים שנחשפו בבית המשפט לא ניתן לדעת מי הם המוטבים להם הוריש אפסטין את נכסיו, אך נחשף כי שווי עזבונו עומד על יותר מ-577 מיליון דולרים. אפסטין כזכור, נמצא תלוי בתאו בבית הכלא בניו יורק לפני כשבוע וחצי, שם המתין למשפט בגין סחר בבני אדם למטרות מין.

ביום שבת, קבע המנתח שבחן את גופתו של אפסטין כי הוא התאבד בתלייה. זאת, ברקע תיאוריות קשר רבות שהועלו באשר לנסיבות מותו. עם דליפת תוצאות נתיחת גופתו ביום חמישי, המעידות כי סבל מעצמות שבורות רבות בצווארו, נשמעה הטענה כי ייתכן ומת כתוצאה מחניקה.

לכתבות נוספות בנושא: 

למרות מעגל הקונספירציות: המנתח קבע – אפסטין התאבד בתלייה

דיווח: שומריו של אפסטין נרדמו וזייפו דוחות כדי להסתיר זאת

עבריין המין ג'פרי אפסטין שם קץ לחייו בבית הכלא

ג'פרי אפסטין
ג'פרי אפסטין | צילום: גטי אימג'ס

אחת מהעצמות שנמצאו שבורות בנתיחה הייתה עצם הלשון שלו, ששבירה שלה אמנם עשויה להתרחש אצל אנשים התולים את עצמם, במיוחד אם הם מבוגרים – כך לדברי מומחים לראיות פורנזיות. עם זאת, שבירה של עצם הלשון נפוצה יותר בקרב קורבנות של רצח בחניקה.

כמו כן, דיווח ה"ניו יורק פוסט" שעבריין המין אמר לעורכי דינו כי שותפו לתא, שוטר לשעבר המואשם ברציחתם של ארבעה סוחרי סמים ועלול להישלח לגזר דין מוות, הוא זה שגרם לפציעות שנמצאו על צווארו לפני כחודש. גורם המעורה בנושא אמר לעיתון כי "אפסטין טען שהשוטר תקף אותו, וזו הסיבה שהפסיקו את מעקב ההתאבדות".

ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין | צילום: gettyimages

ביום שלישי שעבר הועבר מתפקידו מנהל הכלא הפדרלי, שבו התאבד אפסטין. שני שומרים נוספים שהיו אמורים להשגיח על המיליארדר הוצאו לחופשה מאולצת. זאת בעקבות ראיות לכך שהיה ניסיון לשבש מסמכי רישום שעלולים להפליל את השומרים, כך פורסם בסוכנות הידיעות "AP".

על פי הנהלים, נדרשו היו שומריו לבדוק את מצבו בכל 30 דקות. החוקרים בפרשה גילו כי במשך מספר שעות לפני ההתאבדות לא נעשו בדיקות אלו. צילומי הווידאו מתוך הכלא מראים כי לא נעשו בדיקות בתאו של אפסטין וכי התיעוד אינו תואם את הרישומים של הסוהרים. כעת השומרים חשודים שזייפו את דוחות הרישום על מנת להסתיר זאת.

על פי דיווחים נוספים, שומריו של אפסטין, ששהה בבידוד והיה אמור להיות תחת השגחה מיוחדת, ישנו במשך שלוש השעות שבהן לא בוצעו בדיקות בתא. לאחר שנמצא תלוי בתאו, הובהל אפסטין בן ה-66 לבית חולים בעיר, שם נקבע מותו לאחר כשעה.