מ"אי הפדופילים" ועד ההתאבדות בתא: כך התגלגלה פרשת אפסטין

על אף שלא ברור כיצד גייס את הונו הרב, איש העסקים צבר לאורך השנים חברים בעלי השפעה, בהם טראמפ - שטען כי הוא אוהב "נשים מהסוג הצעיר". אחת המתלוננות: "מעולם לא דיברנו על מה שקרה"

זמן צפייה: 07:07

סיפורו של ג'פרי אפסטין, איל ההון ועבריין המין שהתאבד אתמול (שבת) בכלא, הוא סיפור על כסף, כוח ומעל הכול – רוע מזוקק. אפסטין נולד ב-1953 למשפחה מהמעמד הבינוני בניו-יורק, ועד היום לא ברור איך צבר את הונו הרב. לא הייתה לו קריירה מרשימה, עד שפגש בלס וקסנר – מיליארדר שעשה את הונו בין השאר בחברת ההלבשה התחתונה "ויקטוריה'ס סיקרט", והפך למנהל הכספים שלו.

לאורך השנים צבר אפסטין חברים רבים, בהם בני הזוג קלינטון, שני ראשי ממשלה ישראלים ונשיא ארצות הברית הנוכחי, דונלד טראמפ, שבכתבת פרופיל אמר כי הוא אוהב "גם נשים מהסוג הצעיר".

ב-2005 התחילו לצוף העדויות: בזו אחר זו מגיעות נערות, מעידות כי ניצל אותן מינית, ותובעות. מהתביעה עולה תמונה שמדירה שינה מעיני החוקר שנשכר לעבוד על התיק: אפסטין הפך את ההתעללות בנערות ל"מפעל". גיילין מקסוול, בתו של איל העיתונות רוברט מקסוול, "מגייסת" את הנערות ובשליחות אפסטין מסרסרת בהן.

עוד בחדשות 13:

חרף התאבדות אפסטין: חקירת רשת המין שניהל עדיין רחוקה מסיום

ברק על התאבדות אפסטין: הייתי מעדיף שהקשר בינינו לא היה נוצר

"אינטלקטואל מתחזה": תוכניתו של אפסטין להשבחת הגזע האנושי

מפגינה נגד ג'פרי אפשטיין
מפגינה נגד ג'פרי אפשטיין | צילום: גטי אימג'ס

"ההכשרה החלה מיד, זה היה הכל: מביצוע מין אוראלי עד צייתנות וכניעות, לתת לג'פרי את מה שהוא רוצה", שיחזרה וירג'יניה רוברטס את שקרה באי הפרטי של אפסטין, שכונה "אי הפדופילים". "פעם אחת שלחו אותי לאי עם פרופסור ונאלצתי לעשות בשבילו את מה שעשיתי בשביל ג'פרי".

עורך הדין הצמרת אלן דרשוביץ, שנשכר על ידי אפסטין והואשם בעצמו שהתעלל בקטינות, משיג עבורו עסקת טיעון חלומית שאפשרה לו לצאת כל יום מהכלא לעבודה, ולחזור לקיים אורח חיים פומבי, ולא נושא קלון בעקבות הפרשה. מי ששילמו את המחיר היו המתלוננות נגדו, שנושאות עליהן עד היום את הכאב.

האי הפרטי של ג'פרי אפסטין בקאריביים
האי הפרטי של ג'פרי אפסטין בקאריביים | צילום: רויטרס

"אף אחת מאיתנו לא דיברה על זה אחר כך. כחברות מעולם לא דיברנו על הדברים האלו, אני הייתי בטיפול עשר שנים ולא דיברתי על זה", סיפרה ג'נה ליסה ג'ונס על המחיר הכבד ששילמה בעקבות מעשיו של אפסטין. "עד היום אני לא מסוגלת שייגעו לי בחזה, זה מחזיר זכרונות. יש לי שלושה ילדים, ורק בשנה שעברה עם בני השלישי ניסיתי להניק. לגלות שאני לא מסוגלת לעשות את זה כי הכאב גדול מדי היה הדבר המייסר ביותר ושובר הלב".

התאבדותו של אפסטין אמש השאירה סימני שאלה רבים. האירוע נחקר הן על ידי משרד המשפטים האמריקני והן על ידי ה-FBI, אך כרגיל יש גם מי שמתפתה לתיאוריות קונספירציה – שהפעם מופצות גם על ידי הנשיא טראמפ. תיאוריות הקונספירציה לא זרות לטראמפ, הוא זכור ביותר כמפיץ התיאוריה כי אובמה נולד באפריקה, ומאז החקירה נגדו טוען כי מתקיים נגדו ציד מכשפות על ידי ה"דיפ סטייט". הפעם טראמפ מאשים כי ביל קלינטון עומד מאחורי מותו של אפסטין. "מסיבה לא ברורה כל מי שמחזיק במידע על הקלינטונים מת, ובדרך כלל מדובר בהתאבדות", נכתב בציוץ ששיתף הנשיא האמריקני בטוויטר.