עבריין המין ג'פרי אפסטין שם קץ לחייו בבית הכלא

המיליארדר נמצא תלוי בתא המעצר במנהטן, שם המתין למשפט בגין סחר בבני אדם למטרות מין. תחילה, הובהל לבית החולים - שם נקבע מותו לאחר כשעה • משרד המשפטים האמריקני: ה-FBI חוקר את האירוע

זמן צפייה: 05:19

עבריין המין והמיליארדר האמריקני, ג'פרי אפסטין, שם קץ לחייו בתא המאסר שלו בבית כלא במנהטן שבניו יורק, שם היה עצור לקראת משפטו בגין סחר בבני אדם למטרות זנות וניצול מיני. אפסטין נמצא תלוי בתאו, הובהל לבית חולים בעיר - ושם נקבע מותו לאחר כשעה. משרד המשפטים האמריקני הודיע כי ה-FBI חוקר את האירוע.

התאבדותו של אפסטין מעלה שאלות קשות אודות השמירה שהייתה עליו, שכן הוא הושם בהשגחה מיוחדת. זאת, כיוון שלפני כשבועיים דווח ברשת NBC כי אפסטין בן ה-66, נמצא בתאו כשהוא פצוע ועם חבלות על צווארו. גורמים מקורבים לחקירה ציינו שכשמצאו אותו הכרתו הייתה מעורפלת, ושייתכן שהוא ניסה להתאבד. לפני המקרה, הועבר עבריין המין לבידוד לאחר שאסירים אחרים איימו עליו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נחשפו מסמכים ממשפט הקשור לאפסטין: "טראמפ לא שכב עם הבנות"

דיווח: אהוד ברק נהג לבקר בבניין השייך לאחיו של אפסטין

דיווח: עבריין המין ג'פרי אפסטין נמצא פצוע בתא המאסר שלו

ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין | צילום: גטי אימג'ס

לפי אותו דיווח, אפסטין נמצא בתאו פצוע כשהוא שוכב בתנוחה עוברית והוא הושם תחת שמירת התאבדות. שני גורמים אמרו ל-NBC כי ייתכן שהוא ניסה לשים קץ לחייו, אך גורם שלישי אמר שהפציעות לא חמורות, וכי ייתכן שהמיליארדר ביים תקיפה או התאבדות כדי לקבל העברה לבית מעצר אחר.

לפני כשלושה שבועות, בית המשפט בארצות הברית דחה על הסף את הבקשה לשחרורו בערבות של אפסטין, הנאשם כאמור בסחר בבני אדם למטרות מין, וקבע כי יישאר במעצר עד תום ההליכים. השופט קבע כי "אפסטין מסוכן לקהילה ולקורבנות ולעלול להימלט מארצות הברית מאימת הדין".

הדיווחים מגיעים פחות מיממה לאחר שבית המשפט הסיר את החיסיון מהתצהיר שכתבה אחת המתלוננות נגדו. אתמול בית המשפט בארה"ב פרסם 2,000 עמודים מתוך תביעת דיבה שהגישה ב-2015 וירג'יניה ג'ופרה נגד ג'יזלין מקסוול, שהואשמה שגייסה נערות ונשים עבור עבריין המין ג'פרי אפסטין.

ג'ופרה, שהייתה אחת הנערות לכאורה, תבעה את מקסוול לאחר שזו קראה לה שקרנית. ג'ופרה העידה שלא ראתה את טראמפ שוכב עם הבנות שהיו בסביבת אפסטין, וטענה שמקסוול גייסה אותה לעבוד כמעסה עבור אפסטין כשהייתה בת 15, ושהיא עבדה במלתחות של מועדון מאר א-לאגו בפלורידה עבור דונלד טראמפ.

מהמסמכים עולה כי ג'ופרה אמרה שטראמפ מעולם לא שכב איתה או עם אף נערה אחרת, וכן שמעולם לא ראתה את אפסטין וטראמפ יחד. כשנשאלה מה הבסיס להצהרתה שאפסטין וטראמפ חברים טובים, ענתה: "אפסטין אמר לי". כמו כן, במסמכים שנחשפו ישנה תמונה של קבלה מ"אמזון" משנת 2005, עבור הזמנה של אפסטין לספרים על סאדו-מאזו ו"כיצד להשתמש בעבדי מין".

מתמלול של ריאיון ב-2013 עבור ה-FBI, שכלול במסמכים, גופרה תיארה כיצד אפסטין נתן לה מאות דולרים במזומן, לקח אותה לחופשות יוקרתיות ושילם עבור מסעות הקניות שלה, עוד כשהייתה בת 15 בלבד כאמור.

עורכת הדין ליסה בלום, שמייצגת חלק מהקורבנות, צייצה כי "בשם הנשים שאותן אני מייצגת, אני אומרת שהיינו מעדיפות שאפסטין יחיה ויעמוד וייענש בתום משפט צדק. לקורבנות מגיעה סגירת מעגל עבור הנזק לכל החיים שאפסטים גרם להן. רק התחלנו".

ביום שלישי דווח באתר ה"דיילי ביסט" הבריטי כי דיירים הגרים בבניין שבבעלות אחיו של אפסטין, טענו כי ראו את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק (האיחוד הדמוקרטי) מבקר פעמים רבות במבנה. רוב הדירות בבניין שייכות לחברת נדל"ן בבעלות מרק אפסטין, ונקשרו בפרשיות השונות שבהן הורשע אחיו הגדול בסחר בנשים, כאשר השכיר לו את חלק מהדירות למטרות אישיות.

ברק לא הכחיש את הפרסום ומסר בתגובה: "למרות העובדה שלא עשיתי שום דבר לא בסדר, ואין חשד הקלוש ביותר שעשיתי משהו כזה, אני לא הולך להתייחס לטענות האלה בגלל האווירה הפוליטית בישראל. עצם התגובה שלי לדברים אלה יכולה לשמש כספין במשחק הפוליטי". כמו כן הוסיף: "כראש ממשלה לשעבר אני מלווה במאבטחים לכל מקום אליו אני הולך".

לפני כחודש פורסמו תמונות בעיתון ה"דיילי מייל" בהן נראה ברק מגיע לביתו של המיליארדר אפסטין בשנת 2016 כשפניו מכוסות, וכן תמונות של נשים צעירות שנטען כי "גם היו באותו היום בבית".

עורכי דינו של ראש הממשלה לשעבר שלחו מכתב התראה לפני תביעה לעיתון, בדרישה להסיר את הכתבה. העיתון הודיע כי לא יסיר את הכתבה, ומסר כי הוא "עומד ב-100% מאחורי הנכתב בה". זאת, בשל העובדה שברק מתמודד בימים אלה בבחירות בישראל, ולכן מדובר "במאמר שיש לו עניין לציבור".

מהעיתון נמסר כי "הטענה של ברק כי לא השתתף בפעילויות הלא חוקיות לכאורה שביצע אפסטין, היא הכחשה של טענות שמעולם לא קבענו". "המאמר התייחס לתמונות של ברק נכנס לאחוזתו של אפסטין כשפניו מכוסות כמעט לחלוטין בינואר 2016, בערך באותו הזמן שבו הגיעו ארבע נשים, שצולמו גם כן, למקום", מסרה דוברת ה"דיילי מייל".