למרות מעגל הקונספירציות: המנתח קבע - אפסטין התאבד בתלייה

המנתח שבדק את גופתו של המיליארדר ועבריין המין, שם קץ למיסתורין סביב נסיבות מותו בתא הכלא הפדרלי במנהטן. לטענתו, בדיקות המעבדה קבעו כי גורם המוות היה התאבדות ולא חניקה בידי גורם אחר

זמן צפייה: 00:21

המנתח שבחן את גופתו של איש העסקים ועבריין המין המורשע ג'פרי אפסטין, קבע אמש (שישי) כי הוא התאבד בתלייה. זאת ברקע תאוריות קשר רבות שהועלו באשר לנסיבות מותו לאחר שנמצא תלוי בתאו שבבית הכלא הפדרלי במנהטן בסוף השבוע שעבר.

עם דליפת תוצאות נתיחת גופתו ביום חמישי, המעידות כי סבל מעצמות שבורות רבות בצווארו, נשמעה הטענה כי ייתכן ומותו נגרם כתוצאה מחניקה. אחת מהעצמות שנמצאו שבורות הייתה עצם הלשון שלו, ששבירה שלה אמנם עשויה להתרחש אצל אנשים התולים את עצמם, במיוחד אם הם מבוגרים – כך לדברי מומחים לראיות פורנזיות. אך עם זאת, שבירה של עצם הלשון נפוצה יותר בקרב קורבנות של רצח בחניקה.

לכתבות נוספות בנושא >>

גם לאחר תוצאות נתיחת הגופה: המסתורין סביב מות אפסטין נמשך

היום שהיה 11.08.19 התכנית המלאה – התאבדותו של אפסטין

דיווח: שומריו של אפסטין נרדמו וזייפו דוחות כדי להסתיר זאת

טראמפ ואפסטין | צילום: getty images

כמו כן, דיווח ה"ניו יורק פוסט" כי אפסטין אמר לעורכי דינו כי שותפו לתא, שוטר לשעבר שמואשם ברציחתם של ארבעה סוחרי סמים במדינת ניו יורק ועלול להישלח לגזר דין מוות, הוא זה שגרם לפציעות שנמצאו על צווארו לפני כחודש. גורם המעורה בנושא אמר ל"ניו יורק פוסט" כי "אפסטין טען שהשוטר תקף אותו, ושזו הסיבה שהפסיקו את מעקב ההתאבדות".

ביום שלישי הועבר מתפקידו מנהל הכלא הפדרלי, שבו התאבד אפסטין. שני שומרים נוספים שהיו אמורים להשגיח על המיליארדר הוצאו לחופשה מאולצת. זאת בעקבות ראיות לכך שהיה ניסיון לשבש מסמכי רישום שעלולים להפליל את השומרים, כך פורסם בסוכנות הידיעות AP.

על פי הנהלים, נדרשו היו שומריו לבדוק את מצבו בכל 30 דקות. החוקרים בפרשה גילו כי במשך מספר שעות לפני ההתאבדות לא נעשו בדיקות אלו. צילומי הווידאו מתוך הכלא מראים כי לא נעשו בדיקות בתאו של אפסטין וכי התיעוד אינו תואם את הרישומים של הסוהרים. כעת השומרים חשודים שזייפו את דוחות הרישום על מנת להסתיר זאת.

ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין | צילום: gettyimages

על פי דיווחים נוספים בניו יורק טיימס וברשת cbs, שומריו של אפסטין, שהה בבידוד והיה אמור להיות תחת השגחה מיוחדת, ישנו במשך שלוש השעות שבהן לא בוצעו בדיקות בתא.

אפסטין היה עצור לקראת משפטו בגין סחר בבני אדם למטרות זנות וניצול מיני. לאחר שנמצא תלוי בתאו, הובהל לבית חולים בעיר - ושם נקבע מותו לאחר כשעה. משרד המשפטים האמריקני וה-FBI פתחו בחקירת האירוע.

לפני כשבועיים דווח ברשת NBC כי אפסטין בן ה-66, נמצא בתאו כשהוא פצוע עם חבלות על צווארו. גורמים מקורבים לחקירה ציינו שכשמצאו אותו הכרתו הייתה מעורפלת, ושייתכן שהוא ניסה להתאבד. לפני המקרה, הועבר עבריין המין לבידוד לאחר שאסירים אחרים איימו עליו.