"אינטלקטואל מתחזה": תוכניתו של אפסטין להשבחת הגזע האנושי

לפי ה"ניו יורק טיימס", המיליארדר הפדופיל קיבץ סביבו מדענים ושיתף אותם בתוכניתו להפרות נשים עם זרעו בחווה הפרטית שלו. אחד העדים: "אפסטין רצה להקפיא את ראשו ואיבר מינו"

"שטנית בדיוק כמוהו". ג'פרי אפסטין | צילום: גטי אימג'ס

למיליארדר ג'פרי אפסטין, המואשם בסחר בבני אדם, היה חלום יוצא דופן: להשביח את הגזע האנושי על ידי הפצת הזרע שלו באמצעות עיבור נשים, בחוותו הפרטית שבניו מקסיקו - כך דיווח שלשום (רביעי) ה"ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, לאורך השנים אפסטין התייעץ עם מדענים בנוגע לתוכנית שלו, כך סיפרו ל"ניו יורק טיימס" ארבעה ממכריו. עם זאת, אין עדויות לכך שהתוכנית אי פעם הוגשמה בדרך כלשהי.

חזונו של אפסטין, כך דווח, שיקף את המשיכה שלו למה שידוע כ"טרנס-הומניזם" - מדע שכלול האנושות באמצעות טכנולוגיות כמו הנדסה גנטית ואינטליגנציה מלאכותית. מבקרי מדע זה נוהגים להתייחס אליו כגרסה מודרנית יותר של תחום האאוגניקה הידוע לשמצה, עליו רצו להסתמך גם הנאצים, העוסק בשיפור המין האנושי באמצעות גידול מבוקר.

לכתבות נוספות בנושא:

המיליארדר היהודי ג'פרי אפסטין נעצר בחשד לסחר בבני אדם

ברק: "בוחן איך לנתק קשר עם החברה שקשורה למיליארדר אפסטין"

ברק תועד נכנס לאחוזת אפסטין: "באותו היום הגיעו גם נשים"

אחוזתו של ג'פרי אפסטין
אחוזתו של ג'פרי אפסטין | צילום: רויטרס

לטענת אחד ממייסדי המציאות הווירטואלית שמומן על ידי אפסטין, ג'ארון ליינר, רעיונותיו של המיליארדר לא היו באמת מדעיים, ומעולם לא נחו על הוכחה קפדנית. על פי עדותו של ליינר, בארוחת ערב שהתקיימה באחוזתו של אפסטין במנהטן סיפרה לו מדענית העובדת בנאס"א, כי מטרתו של המיליארדר הייתה להכניס להריון 20 נשים בחווה בעיירה קטנה באזור סנטה פה. המדענית סיפרה לליינר שאפסטין תכנן לשכן את הזרעים בבנק זרע בקליפורניה, ושרצה לשמר בו גם זרעים של כמה זוכי פרס נובל. לדבריה, רק אחד מהם הסכים לתרום את הזרע שלו לתוכנית.

ליינר הוסיף כי את הארוחות פקדו גם נשים מושכות עם רקע אקדמי מרשים, לדבריו, וכי על פי הרושם שקיבל היו מועמדות שאפסטין בחן כדי לשאת את ילדיו. על פי הדיווח של הניו יורק טיימס, אפסטין לא הסתיר את נסיונותיו לשפר את הגנים שלו, ולהנציח את ה-DNA שלו.עורכי דינו של אפסטין, שטענו כי אינו אשם בהאשמות סחר המין, לא הגיבו לכתבה לאחר בקשת מערכת הניו יורק טיימס.

במקרים רבים שהחלו בתחילת המילניום הנוכחי, לפי הניו יורק טיימס, אפסטין שיתף מדענים ואנשי עסקים בשאיפותיו להשתמש בחווה שלו בניו מקסיקו כמקום בו נשים יעברו הפריה עם הזרע שלו וילדו את ילדיו, כך לפי שני מדענים זוכי פרסים ויועץ לחברות גדולות ואנשי עסקים עשירים, עם שלושתם אפסטין שוחח על הדבר. היועץ סיפר לניו יורק טיימס כי זה לא היה סוד, וכי אפסטין שיתף אותו במחשבותיו גם בנוכחות אנשי עסקים רבי השפעה נוספים. לשלושה הרעיון היה נראה מופרך ומטריד, אם כי אין אינדיקציה לכך שהוא מנוגד לחוק האמריקני.

האי הפרטי של ג'פרי אפסטין בקאריביים
האי הפרטי של ג'פרי אפסטין בקאריביים | צילום: רויטרס

לפי ה"ניו יורק טיימס", ריאיונות עם יותר מ-12 ממכריו כמו גם מסמכים ציבוריים מראים כי לאורך השנים אפסטין טיפח קשרים עם אנשים באליטה המדעית הבכירה ביותר. כך הגשים את העניין שלו בין השאר גם בקריוניקה – מדע לא מוכח בו גופות מוקפאות כדי לחזור לחיים לאחר מכן.

על פי הדיווח, אפסטין אסף סביבו מערך נוצץ של מדענים בולטים. ביניהם היו האסטרופיזיקאי הנודע סטיבן הוקינג, מחבר ספר המדע הפופולרי "קיצור תולדות הזמן"; הפיזיקאי זוכה פרס הנובל מארי גל-מאן, מגלה הקווארק; מומחה הביולוגיה האבולוציונית סטיבן ג'יי גולד; אוליבר סאקס, ניורולוג ומחבר רבי-מכר; ג'ורג' צ'רצ', מהנדס מולקולרי שפועל לזהות גנים איתם ניתן יהיה ליצור אדם עליון; חתן פרס הנובל, הפיזיקאי והתאורטיקן פרנק וילצ'ק.

הפיתוי של חלק מן המדענים היה הכסף של אפסטין, שמימן לעתים את הפרויקטים שלהם. חלקם מאלו שמימן אמרו, לפי הניו יורק טיימס, שהכסף עיוור אותם מעבירות המין שלו, ואף הוביל אותם לגבות את מחשבותיו המדעיות למחצה של אפסטין. המילארדר נתן חסות ותרם לכנסים מדעיים באוניברסיטת הרווארד היוקרתית. כמו כן, כנסים מדעיים בחסותו נערכו באי הפרטי שלו בקאריביים, אותו אי שבו ביקר אותו אהוד ברק, כך על פי עדות ראש הממשלה לשעבר.

"הוא היה אינטלקטואל מתחזה", אמר לניו יורק טיימס הפסיכולוג הקוגנטיבי מהרווארד סטיב פינקר, שהוזמן פעם לאחוזתו של אפסטין. "בזמן שיחה היה משנה את הנושא בפתאומיות, ומבטל טענה באמצעות הערה שנונה". פינקר מסר לניו יורק טיימס כי מעולם לא היו לו קשרים כלכליים עם אפסטין וכי מעולם לא קיבל ממנו תמיכה כלכלית. "למותר לציין, אני מוצא את התנהגותו של אפסטין דוחה", מסר לעיתון.

אלן דרשוביץ
אלן דרשוביץ | צילום: רויטרס

חסיד של טרנס-הומניזם אמר לניו יורק טיימס כי אפסטין שוחח עם עשירים בעלי עניין בקריוניקה. לפי עדותו, אפסטין אמר לו כי ברצונו להקפיא את ראשו ואת איבר המין שלו. ב-2011, כך לפי הניו יורק טיימס, מוסד שייסד אפסטין טרם 20 אלף דולר לאגודה טרנס-הומניסטית בין-לאומית ששמה “Humanity Plus”. לפי אתר האגודה, מטרתה "להשפיע עמוקות על דור הוגים חדש שיחזו את השלב הבא של האנושות".

הפרופסור אמריטוס למשפטים היהודי-אמריקני אלן דרשוביץ, הידוע גם בספרים שכתב על הסכסוך הישראלי-פלסטיני ועל דרכים לפתרונו, מסר לניו יורק טיימס כי אפסטין פתח עמו פעם בשיחה בכנס בחסותו באוניברסיטת קיימברידג', שבה שאל איך יוכלו בני האדם להשתפר גנטית. דרשוביץ סיפר כי היה מזועזע, בהתחשב בשימוש של הנאצים באבגניקה כדי להצדיק את המאמץ להשביח את הגזע הארי.