הוריקן "דוריאן" התחזק לדרגה 4: בחוף המזרחי ממשיכים להיערך

הסופה צפויה להכות ביבשה ביום שלישי, על פי שעון ישראל, ולהביא עמה רוחות במהירות של יותר מ-200 קמ"ש. במדינות פלורידה וג'ורג'יה הכריזו על מצב חירום ומדפי החנויות באזור החלו להתרוקן

זמן צפייה: 00:35

סופת ההוריקן "דוריאן"  התחזקה לדרגה 4, מתקדמת במהירות לכיוון חופי ג'ורג'יה ופלורידה וצפויה לפגוע באזור לקראת יום שלישי, על פי שעון ישראל. לפני יומיים הייתה הסופה מוגדרת הוריקן בדרגה 2, אך עוצמתה התחזקה משמעותית והיא הגיעה לעוצמת רוחות של יותר מ-200 קמ"ש.

"אל תחכו עד שיהיה מאוחר מדי", קרא מושל פלורידה, רון דה סנטיס, לתושבי המדינה. "אם התכוננתם ולא נפגעתם – לא יקרה כלום". ביום רביעי הכריז דה סנטיס על מצב חירום במדינה, להחלטה זו הצטרף גם מושל ג'ורג'יה, שהכריז על מצב חירום והנחה את התושבים להתכונן לבואה של הסערה. הנשיא טראמפ הודיע לפני יומיים כי ביטל נסיעה מתוכננת לפולין בשל המצב והפציר בתושבים להיות ערוכים.

התושבים באזור החלו להיערך לפגיעת הסופה בחוף ומכינים אספקה וציוד. בחנויות ובסופר-מרקטים רבים מדפי המוצרים החלו להתרוקן ומחוץ לתחנות הדלק משתרכים תורי ענק של רכבים.

תור רכבים מחוץ לתחנת דלק בארה''ב
תור רכבים מחוץ לתחנת דלק בארה''ב | צילום: מתוך שידורי רשת ABC

ביום רביעי, ההוריקן היה כ-144 קילומטרים צפונה מהעין סאן חואן, בירת פורטו ריקו ונע במהירות של 20 קמ"ש. הסופה צפויה להמשיך צפון מערבה ביום חמישי ולאחר מכן להמשיך מערבה בשישי. במסלול זה, אין חלקי יבשה משמעותיים שעלולים להיפגע בנתיבה.

איי הבתולה הבריטים והאמריקניים הן הנפגעות העיקריות עד כה מהסופה אליהן היא הגיעה במהירות של 35 קמ"ש. הרשויות המקומיות במדינות הכריזו על מצב חירום בעוד עצים ועמודי חשמל ברחובות האיים. כתוצאה מכך, נרשמו 25,000 הפסקות חשמל באי סנט קרואה.

גולש סוקר את המים כשמתקרבת סערה טרופית דוריאן בפטילאס, פורטו ריקו
גולש סוקר את המים כשמתקרבת הסערה הטרופית דוריאן בפטילאס, פורטו ריקו | צילום: רויטרס