ב"דיסני" זועמים: חברה מכרה ילקוטים חסינים לירי עם דמויותיה

לאחר שהביקוש לתיקי גב משוריינים בארה"ב עלה בעקבות מקרי הטבח האחרונים, חברת "טאפיפיקס" השיקה תיקים עם נסיכות ודמויות "הנוקמים". החברה נענתה לבקשת "דיסני" להסיר את הדמויות

זמן צפייה: 03:06

טרור הנשק בארצות הברית: חברה אמריקנית בשם "טאפיפקס" שמייצרת תיקי גב עמידים בפניי כדורים, החלה למכור עבור 129 דולרים סדרה של ילקוטים לילדים, ועליהם דמויות "דיסני" מוכרות. ב"דיסני" זעמו ודרשו שהילקוטים יוסרו מהמדפים. בחנות הוצעו תיקים ועליהם דמויות מסדרת הסרטים המצליחה "הנוקמים" וגם ציורים של הנסיכות המוכרות מהסרטים המצוירים. את הילקוטים השיקה החברה בעקבות ביקוש גדול, שנוצר בשוק לאחר אירועי הטבח האחרונים במדינה באל פאסו שבטקסס ובדייטון שבאוהיו.

כאמור, מנכ"ל "דיסני" ביקש מהחברה להסיר את המוצרים מהמדפים, ואמר כי התאגיד לא נתן את אישורו להשתמש בדמויות. בתגובה לאירוע אמר דובר התאגיד כי "אף אחד מהמוצרים הללו לא אושר על ידי 'דיסני', ואנחנו דורשים מהעומדים מאחורי המעשה להפסיק להשתמש בדמויות שלנו או בקניין הרוחני שלנו לקידום המכירות של סחורתם".

"אחד החסרונות הוא שאנחנו מזכירים לילדים את הסכנות שבעולם, שהם לא היו נתקלים בהן בדרך אחרת", אמר דיוויד אנדרסון, child mind institute. "זה נכון במיוחד כאשר מדובר בילדים צעירים הלומדים בבית הספר היסודי".

כתבות נוספות בחדשות 13:

טראמפ הגיע לזירות הטבח באוהיו ובטקסס – פעילים הפגינו נגדו

היורה מהטבח באוהיו: קונור בטס בן ה-24; אחותו אחת הקורבנות

על אף הביקורת הציבורית: "וולמארט" תמשיך למכור כלי נשק

Popodt
כוחות משטרה מגיעים לזירת הירי באל פאסו, טקסס

נראה כי "טאפיפקס" נענתה לבקשת התאגיד, והפסיקה לייצר את תיקי הגב השוניים במחלוקת. אולם על המדפים עדיין נצפו דמויות אהובות אחרות כמו הארי פוטר שאת זכויותיו מחזיקה חברת ההפקה הגדולה "האחים וורנר". לפי החברה, גם היא לא נתנה את אישורה להשתמש בדמותו של המכשף מהוגוורטס.

כאמור, הסיבה שהחברה החלה לייצר את תיקי הגב המשוריינים היא מתקפות הירי האחרונות - שהתרחשו זמן לא רב לפני החזרה ללימודים. הדבר הגביר את הביקוש לציוד בית ספר שמותאם לתקופה, וגרם לחברה לייצר תיקים עמידים שמתאימים לילדים. אולם לא רק חברות הענק מביעות כעס על סדרת התיקים המעוצבים, אלא גם הורים מודאגים ופוליטיקאים. הסנאטורית קמלה האריס, שמתמודדות מטעם המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הגיבה בחשבון הטוויטר שלה לייצור התיקים: "הורים לא צריכים לרכש ילקוטים משוריינים כדי להגן על הילדים שלהם בבית הספר".

"טאפיפקס" אינה היצרנית היחידה של תיקי גב המגינים בפני כדורים. לפי הדיווחים, חנויות נוספות מוכרות תיקים משוריינים שמחירם יכול להגיע ל-500 דולרים. גם החברות "אופיס מקס" ו-"אופיס דיפו" שפועלת גם בישראל, מציעות תיקים מגנים. למעשה, אחת מהחברות שממוקמת בטקסס, בשם "מוכן להיות הישרדותי" – אמרה כי מכירותיה שילשו את עצמן מאז מתקפת טרור הנשק האחרונה במדינה. לטענתה, "האנשים שקונים את התרמילים הם לא כאלו שזקוקים להישרדות, אלא אנשים שמגיעים מהמעמד הבינוני-עליון".