22 שנות מאסר וחצי לשוטר שהורשע ברצח ג'ורג' פלויד בארה"ב

כחודשיים לאחר שדרק שובין הורשע ברצח הגבר השחור, באירוע שהוביל לגל המחאות הגדול ביותר בתולדות המדינה - נקבע כי ירצה מאסר ממושך. לאחר מכן, ייאסר עליו לשאת ולהשתמש בנשק

דרק שובין, שוטר לשעבר שהורשע ברצח ג'ורג' פלויד | צילום: רויטרס

בית המשפט במיניאפוליס גזר היום (שישי) 22 שנות מאסר וחצי על דרק שובין, השוטר שהורשע לפני כחודשיים ברצח ג'ורג' פלויד, גבר שחור, כאשר חנק אותו באמצעות ברכו במשך דקות ארוכות, באירוע שעורר גל מחאות ענק בארצות הברית.

לאחר תקופת מאסרו, ייאסר עליו כל שימוש ואחזקת נשק. במהלך הדיון מסר שובין את תנחומיו למשפחת פלויד. העונש המצטבר בעבירות שבהן הורשע שובין יכול היה להגיע ל-75 שנים שנות מאסר.

כאמור, במאי אשתקד ארצות הברית סערה בעקבות התיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, שבו נראה שובין, שוטר ממשטרת מיניאפוליס, לוחץ את ברכו על צווארו של ג'ורג' פלויד, במהלך מעצר למשך כעשר דקות, דבר שהוביל לבסוף למותו. זאת למרות זעקותיו של פלויד: "אני לא יכול לנשום". אירועים אלו גררו גל מחאות נרחב נגד אלימות משטרתית כלפי אפרו-אמריקנים בארצות הברית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מצעד הגאווה ה-22 הסתיים: עשרות אלפים חגגו ברחובות ובחופי ת"א

סוכל פיגוע ביצהר: מחבל חמוש בסכין נורה ונוטרל – אין נפגעים

הקונסול הכללי במיאמי: יכול להיות שמספר היהודים הנעדרים יעלה

שוטר לבן חונק למוות את ג'ורג' פלויד
דרק שובין חונק למוות את ג'ורג' פלויד | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני כחודשיים בית המשפט במיניאפוליס הרשיע את שובין ברצח פלויד. שובין הורשע בכל סעיפי האישום נגדו, שכללו רצח בדרגה שנייה ושלישית והריגת פלויד ברשלנות. לאחר הקראת פסק הדין, נלקח שובין בידי השוטרים אל תא המאסר.

לאחר סיום הדיון בבית המשפט, פילוניז פלויד, אחיו של ג'ורג', בכה בעודו מחבק את ארבעת התובעים. "רק התפללתי שימצאו את שובין אשם", הסביר. "כאפרו-אמריקנים, בדרך כלל אנחנו לעולם לא מקבלים צדק". ברחובות מיניאפוליס, הקראת פסק הדין הובילה לקריאות שמחה ואנחת רווחה בקרב אלה שצפו במשפט, כולל אנשים רבים מחוץ לחנות Cup Foods, שם נשם פלויד את נשימותיו האחרונות.