יהודים דמוקרטים בארה"ב נגד הבטחת רה"מ: "מודאגים מסיפוח הגדה"

נציגים מבית הנבחרים האמריקני כתבו כי הדרך היחידה לעשות שלום עם הפלסטינים היא פתרון שתי המדינות, והזהירו כי אם ישראל תחיל ריבונות על התנחלויות באיו"ש הקשרים עם המפלגה עשויים להיפגע

נתניהו באיפא"ק
נתניהו באיפא"ק | צילום: חדשות 13

ארבעה יהודים המייצגים את המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים האמריקני, פרסמו היום (שישי) הודעה בה הזהירו את ישראל מלספח את שטחי הגדה המערבית. זאת, בעקבות התחייבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ערב הבחירות לספח חלקים מהגדה. עם זאת, הם לא ציינו ישירות את שמו או דבריו של רה"מ.

ההצהרה פורסמה על ידי אליוט אנג'ל, ניטה לואי, טד דויטש ובראד שניידר, היודעים בקשריהם לאיפא"ק. הם הזהירו כי אם ישראל תיסוג מפתרון שתי המדינות הדבר עשוי לפגוע אנושות בקשר בין המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית לישראל. "כתומכים חזקים וותיקים של ישראל, היחסים בין ארה"ב לישראל מושרשים על ערכים משותפים ועל פתרון שתי מדינות לשני עמים, ואנחנו מביעים דאגה מהאפשרות שישראל תנקוט צעדים חד צדדיים בסיפוח הגדה המערבית", נכתב.

ראש הממשלה ,בנימין נתניהו
ראש הממשלה ,בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

"לכל אחד מהגבולות בישראל יש תפקיד חשוב בשמירה על ביטחונה, והיכולת של ישראל לשמור על עצמה מפני איומים לא ניתנת למשא ומתן. שתי מדינות לשני עמים, שיקרה במו"מ ישיר בין הצדדים, עם חילופי שטחים מוסכמים – היא האופציה הטובה ביותר להשיג מדינה יהודית, דמוקרטית ובטוחה לצד מדינה פלסטינית, דמוקרטית ומופרזת".

בהצהרה התייחסו הארבעה לנטייה של איפא"ק להאשים את הפלסטינים בכישלון השגת השלום, וציינו כי תחילה הפלסטינים קיבלו את מאמציו של הנשיא דונלד טראמפ במסגרת תוכנית השלום, עד שהכיר לפני כשנתיים בירושלים כבירת ישראל.

"זה לא יהיה קל", כתבו, "ההנהגה הפלסטינית לא מוכנה לקבל שום הצעת שלום או לנהל משא ומתן רציני למציאת פתרון. אם לנסח מחדש את דבריו של אבא אבן, הפלסטינים לעולם לא מחמיצים הזדמנות להחמיץ הזדמנות. אנו מפחדים כי צעד חד צדדי, בין אם של ישראל או של הפלסטינים, ידחוף את הצדדים הרחב מהסדר סופי ומוסכם".