דיווח: האקרים רוסים פרצו למחשבי משרד האוצר האמריקני

על פי הדיווח, ההאקרים - שיש מי שסבור שנשלחו מטעם מוסקבה, עקבו אחר תכתובות הדואר הפנימיות במשרד. היקף הנזק טרם ידוע. השגרירות הרוסית: "ניסיון מופרך של התקשורת להאשים אותנו"

זמן צפייה: 00:16

בסוכנות הידיעות רויטרס דווח הלילה (שני) כי קבוצת האקרים שמאחוריה עומדת מדינה זרה גנבה מידע ממחשבי משרד האוצר של ארצות הברית. גורם המעורה בפרטים סיפר כי החוקרים סבורים שרוסיה היא זו שעומדת מאחורי המתקפה.

על פי הדיווח, ההאקרים עקבו אחר תכתובות הדואר הפנימיות במשרד. בשלב זה, עדיין לא ברור מהו היקף הנזק, אולם מקור ששוחח עם רויטרס גילה כי בארה"ב חוששים שהפריצה שנחשפה היא רק קצה הקרחון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חנוכה סוער: גשמים מקומיים משעות הצהריים – חשש חמור לשיטפונות

בעקבות העומסים: הנחיות חדשות לשמירת נהלי הקורונה בנתב"ג

האצה ממשית במגעים בין ישראל לחמאס לעסקת שבויים תמורת חיסונים

סייבר
סייבר | צילום: fottolia

דובר המועצה לביטחון לאומי בוושינגטון, שביום שבת התכנסה בבית הלבן ודנה בנושא, טען כי ארצות הברית נוקטת בכל האמצעים הדרושים לזיהוי הפצחנים ולטיפול בפרשה. ברויטרס אף פורסם כי גם ה-FBI החלו לחקור את העניין.

שגרירות רוסיה בארה"ב הכחישה את מעורבות מוסקבה בפרשה, ופוסט שעלה בדף הפייסבוק של השגרירות נכתב: "שמנו לב לניסיונות מופרכים נוספים של התקשורת האמריקנית להאשים אותנו בהתקפות על גופי ממשל אמריקניים. אנו מהבירים כי פעילות זדונית סותרת את מדיניות החוץ שלנו. רוסיה אינה מבצעת פעולות פוגעניות בתחום הסייבר".