לאחר המלצת המומחים: ה-FDA אישר חיסון קורונה לילדים בני 11-5

מנהל המזון והתרופות האמריקני אישר את המלצת המומחים לתת את מנות החיסון של פייזר גם לילדים מתחת לגיל 12. נפח המנה שתינתן יהיה קטן יותר מזה שמקבלת שאר האוכלוסייה

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של פייזר | צילום: רויטרס

מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר הערב (שישי) לתת לילדים בני 11-5 את החיסון נגד הקורונה של פייזר. זאת, לאחר שוועדת המומחים של ה-FDA המליצה על המהלך. המנה שיקבלו הילדים תהיה קטנה יותר ממה שמקבלת שאר האוכלוסייה.

מוקדם יותר השבוע הצביעו בעד ההמלצה לחסן ילדים בגילאי 11-5 בחיסון נגד קורונה של חברת פייזר. ההצבעה התקבלה ברוב של 17 מתוך 18 חברי הוועדה, כאשר אחד נמנע מההצבעה. כזכור, בסוף השבוע האחרון הודיעה ענקית התרופות כי בניסוי שערכה בחיסון לקורונה, נמצא כי הוא יעיל ב-90.7% נגד הנגיף בקרב בני 11-5.

מנת חיסון
מנת חיסון

הניסוי לא נועד לבדוק דווקא את יעילות החיסון, כמו במבוגרים, אלא את כמות הנוגדנים שהגוף מייצר בעקבות מתן החיסון. בהתבסס על כך, פייזר הודיעה כבר בחודש שעבר כי החיסון מגביר את התגובה החיסונית בגוף ומספק הגנה מפני הנגיף. הילדים קיבלו שליש מכמות החיסון הניתנת לבני 12 ומעלה.

לפי הנתונים שהוצגו למומחים, רמת הנוגדנים אצל הילדים שחוסנו הייתה דומה לזו שאצל מבוגרים שהתחסנו במינון גבוה יותר ונרשמה יכולת ניטרול טובה גם נגד וריאנט דלתא. תופעות הלוואי המקומיות היו דומות לאלו שנצפו אצל המבוגרים ותופעות הלוואי הסיסטמיות היו נמוכות משמעותית אצל בני 11-5 מאשר אצל בני 25-16.

עוד נכתב בהודעה, כי גם בקבוצה הגדולה של הנבדקים, לא נמצאו סיכונים חריגים מהחיסון. בחברת התרופות אף התייחסו לדלקת שריר הלב (מיוקרדיטיס) שמקושרת לחיסון, וטענו כי בקרב גילאי 11-5 שנבדקו בניסוי, שיעור המקרים ככל הנראה יהיה נמוך יותר מהמקרים בקרב גילאי 15-12. בנוסף, ההערכה היא כי מקרי האשפוז והמחלה מקורונה שנמנעו בעקבות החיסון, גדול בהרבה ממספר מקרי הדלקת שעלולים להיגרם מהחיסון.