שיא שלילי בארה"ב: 80 אלף נדבקים חדשים אובחנו אתמול

מספר האמריקנים שאובחנו ביממה האחרונה שלקו בנגיף הוא הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה. כעת, מניין החולים הפעילים קרוב ל-3 מיליון. בכיר במערכת הבריאות הזהיר: כמות האשפוזים עלתה ב-75%

זמן צפייה: 04:01

מניין הנדבקים בקורונה בארצות הברית עלה היום (שבת) ב-80 אלף מאובחנים חדשים - מספר הנדבקים הגבוה ביותר במדינה מאז פרוץ המגפה. בכך עלה מספר החולים הפעילים לכמעט 3 מיליון. מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על כ-229 אלף, בעוד יותר מ-5.5 מיליון אמריקנים כבר החלימו. בחודש יולי האחרון נקבע השיא השיא הקודם, כאשר 77 אלף אמריקנים אובחנו ביממה אחת.

המנתח הכללי של ארצות הברית, דוקטור ג'רום אדאמס, שאחראי על שירותי בריאות הציבור האמריקניים, אמר אתמול כי כמות האשפוזים עלתה ב-75% בכל המדינה, ובכירים במערכת הבריאות מודאגים שבעוד כמה שבועות גם מספר מקרי המוות ינסקו. עם זאת, אדאס ציין כי אחוז התמותה ירד ב-85%.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נורמליזציה עם קטאר? בישראל כבר מסתכלים אל היעד הבא

בני פרץ שילם לנערות – ושמו נמחק מפרשת "משחקי חברה"

חשד לרצח בצפון: בן 17 מת לאחר שהיה מעורב בקטטה

קורונה בניו יורק
קורונה בניו יורק | צילום: רויטרס

דוקטור אנתוני פאוצ'י, חבר צוות המאבק בקורונה בבית הלבן סיפר כי הוא מודאג מהתפרצת המחלה ברחבי המדינה, והפציר בתושבים לשמוע להנחיות. "זה לא הולך להשתנות לבד, אלא אם כן נעשה עם זה משהו", הסביר פאוצ'י, והוסיף כי יכול להיות שזה זמן לחייב אנשים ללכת עם מסכות. פאוצ'י אף הוסיף כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא נפגש עם צוותו כבר חודשים.

כמו כן, בהודו, בברזיל וברוסיה מספר הנדבקים גם ממשיך לעלות, כאשר בהודו אובחנו קרוב ל-8 מיליון נדבקים מאז פרוץ המגפה, בברזיל יותר מ-5 מיליון וברוסיה כ-1.5 מיליון. מספר מקרי ההדבקה במדינות אלה יחד עם ארצות הברית מהווה יותר ממחצית מהנדבקים בכל העולם, כאשר מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה בחמש המדינות חצה את החצי מיליון.