בצל סירוב טראמפ להכיר בהפסד: ביידן ישיק תוכנית למלחמה בנגיף

בעוד שקמפיין נשיא ארה"ב המכהן שוקל לקיים עצרות במטרה להטיל ספק בתוצאות הבחירות, הנשיא הנבחר וצוותו יבנו תוכנית להתמודדות עם הקורונה, שמכה במדינה וגבתה קרוב ל-245 אלף חיי אמריקנים

זמן צפייה: 00:25

על אף שנשיא ארצות הברית המכהן דונלד טראמפ עדיין מסרב להכיר בהפסד בבחירות, הנשיא הנבחר, ג'ו ביידן, ישיק היום (שני) תוכנית למאבק במגפת הקורונה המתפשטת בארצות הברית. עד כה, ארצות הברית היא המדינה בעלת מספר הנדבקים הגבוה ביותר עם יותר מ-10 מיליון, כמו גם מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה שקרוב ל-245 אלף. במקביל, מדינת יוטה הכריזה על מצב חירום בעקבות התפשטות הנגיף.

מנגד, צוות הקמפיין של טראמפ שוקל לקיים עצרות תמיכה בנשיא המכהן, בטענה כי תוצאות הבחירות זוייפו. יתרה מזאת, בקרוב צוותו יחל בהסברה, שאינה מגובה בעובדות, ומטרתה להטיל ספק בהפסד עד כדי פתיחת חקירה במדינות שבהן התוצאות היו צמודות ועיכוב השבעת ביידן לנשיאות באמצעות הליכים משפטיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הבשורה שמטרידה את ישראל: האם ביידן יחזיר את הסכם הגרעין?

המומחים לקבינט הקורונה: רף ההדבקה מזנק – והממשלה לא עושה דבר

מחורפנים – לבני אדם: מוטציית הקורונה החדשה מעוררת דאגה בעולם

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ
ג'ו ביידן ודונלד טראמפ | צילום: רויטרס

כאמור, טראמפ עדיין עוסק בתוצאות הבחירות, בזמן שמספר מקרי ההדבק בארצות הברית שובר שיאים וחצה 100 אלף נדבקים כבר חמישה ימים ברציפות, כאשר אתמול אובחנו 126,742 נדבקים חדשים. עם זאת, רשת CNN דיווחה כי מקורבים למעגל הפנימי של טראמפ סיפרו כי רעייתו, מלאניה, ויועצו הבכיר ג'ראד קושנר המליצו לו להודות בהפסד. מנגד, שני בניו הבכורים, אריק ודון, תומכים בהמשך הטלת הספק בתוצאות.

עם זאת, כמה שעות לאחר הדיווח רעייתו של טראמפ צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי "תושבי אמריקה ראויים לבחירות הוגנות. כל קול חוקי - ולא אלו שאינם חוקיים - צריך להיספר. אנחנו חייבים להגן על הדמוקרטיה שלנו עם שקיפות מוחלטת". ראש העיר לשעבר של ניו יורק ומקורבו של טראמפ, רודי ג'וליאני, תמך בדבריו של טראמפ, ואמר הערב בריאיון לרשת "פוקס ניוז" כי "בשלב זה זאת טעות עבור טראמפ להודות בהפסד, יש הוכחות חזקות שהבחירות נגנבו בשלוש, ארבע ואפילו עשר מדינות".