טראמפ לעג לפעילה הסביבתית בת ה-16: "נראית ילדה שמחה"

לאחר נאומה הטעון בעצרת האו"ם, שבמהלכו אף הזילה דמעות, הנשיא האמריקני התייחס בציניות לדבריה של גרטה טונברג: "נראה שהיא מצפה לעתיד קסום". קודם לכן עזב את כנס האקלים לאחר 14 דקות בלבד

זמן צפייה: 02:49

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לעג אמש (שני) לפעילה הסביבתית בת ה-16, גרטה טונברג, לאחר שנאמה בעצרת המיוחדת של האו"ם בנוגע לשינויי האקלים. לאחר העצרת שבה דיברה הנערה ברגישות, כואבת ודומעת, כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו: "היא נראית כמו ילדה מאוד שמחה המצפה לעתיד מזהיר וקסום. כל כך נעים לראות את זה".

הנשיא טראמפ, שבאופן קבוע מביע ספקנות בנוגע לשינויי האקלים כתוצאה מפעילות אנושית, נכח אמנם בעצרת שהתקיימה בניו יורק אך עזב כבר לאחר 14 דקות. טונברג לא הזכירה את שמו במפורש בנאומה אך התייחסה לכלל מנהיגי העולם ואמרה: "אתם מאכזבים אותנו. עיני כל דור העתיד נשואות אליכם ואם תבחרו להמשיך לאכזב אותנו אנחנו לא נסלח לכם לעולם".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

מזכ"ל האו"ם בפתח ועידת האקלים: "אנחנו לא יכולים לשטות בטבע"

מיליונים ברחבי העולם מחו על ההתעלמות ממשבר האקלים

המסת קרחונים ואובדן מקורות מחיה: האפוקליפסה של משבר האקלים

Greta Thunberg to world leaders at the U.N. climate summit: “You have stolen my dreams and my childhood with your empty words” https://t.co/vhK7qb7Dgb pic.twitter.com/kArrseEu9f


טונברג המשיכה להעביר ביקורת על הקהילה הבין-לאומית: "אני לא אמורה להיות פה. אני אמורה להיות עכשיו בבית הספר בצדו השני של האוקיינוס. ובכל זאת אני אחת מברי המזל – אנשים רבים סובלים. אנשים מתים ומערכות אקולוגיות שלמות קורסות. אנחנו בתחילתה של הכחדה וכל מה שאתם יכולים לדבר עליו הוא כסף וסיפורי מעשיות על צמיחה כלכלית. איך אתם מעזים?"

גרטה טונברי, פעילה סביבתית
גרטה טונברי, פעילה סביבתית | צילום: רויטרס

טראמפ לא היה היחיד שלעג באופן פומבי לנערה הצעירה. הפרשן הפוליטי של הערוץ "פוקס ניוז" האמריקני אמר עליה בשידור שהיא "ילדה שוודית עם בעיה נפשית שמנוצלת על ידי הוריה ועל ידי השמאל הבין-לאומי". בעקבות ההתבטאות הזאת התנצל הערוץ על דבריו של הפרשן.