מדגמי הבחירות בקנדה: ג'סטין טרודו נבחר לכהונה נוספת

על פי תחזיות מדגמי הטלוויזיה מפלגתו הליברלית של ראש הממשלה ניצחה בבחירות והוא ימשיך לכהונה נוספת, אך עדיין לא ברור אם יזכה לרוב המושבים בפרלמנט

טרודו מודה לתומכיו במונטריאול
טרודו מודה לתומכיו במונטריאול | צילום: רויטרס

על פי תחזיות מדגמי הטלוויזיה בקנדה, ראש הממשלה ג'סטין טרודו נבחר לכהונה נוספת בבחירות שהתקיימו אתמול (שני) ברחבי המדינה. לאחר מירוץ צמוד ומותח, נראה שמפלגתו הליברלית של טרודו תמשיך להיות הגדולה בפרלמנט.

מפלגתו של טרודו החזיקה לפני הבחירות ב-155 מתוך 338 מושבים בפרלמנט, והמדגמים חוזים לו כעת בין 154 ל-156 מושבים, לעומת כ-122 מושבים למפלגה השמרנית שמוביל ארין או'טול. המפלגה "הדמוקרטית החדשה" תהיה ככל הנראה השלישית בגודלה בפרלמנט, והמדגמים חוזים לה 32 מושבים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"חיי ערבים חשובים": מחאת רשת בעקבות הנרצח ה-88 מתחילת השנה

דיווח: שני ישראלים שנדבקו בקורונה ניסו לברוח מכרתים – ונעצרו

ארה"ב הודיעה: מנובמבר תתאפשר כניסה למחוסנים מהאיחוד האירופי

טרודו צופה במדגמי הטלוויזיה עם אשתו וילדיו
טרודו צופה במדגמי הטלוויזיה עם אשתו וילדיו | צילום: רויטרס

לאחר חמישה שבועות של קמפיין, הבוקר יתבררו התוצאות הסופיות. טרודו הכריז על הבחירות המהירות במהלך החודש שעבר, לאחר כשנתיים מאז הבחירות הקודמות, בתקווה לנצל את ההתמודדות המוצלחת שלו עם מגפת הקורונה כדי לזכות ברוב, אך כרגע נראה כי הוא ייאלץ להמשיך לעמוד בראש ממשלת מיעוט ולא יצליח להשיג את 170 המושבים הדרושים להשגת רוב מוחלט בפרלמנט.

"הדברים איתם אנו מתמודדים דורשים שינוי אמיתי וחשוב", אמר טרודו בנאום הניצחון במטה הבחירות שלו במונטריאול, "והענקתם לפרלמנט ולממשלה כיוון ברור, כדי שנוכל לשים קץ למגפה הזו אחת ולתמיד".

ג'סטין טרודו מנשק את אשתו במהלך ליל הבחירות
טרודו מנשק את אשתו במהלך ליל הבחירות | צילום: רויטרס

"לפני חמישה שבועות טרודו ביקש רוב", אמר מנהיג השמרנים או'טול, "הערב הקנדים לא נתנו למר טרודו את הרוב שהוא רוצה". ההערכה בקנדה היא שראש הממשלה יגבש קואליציה עם המפלגה הדמוקרטית החדשה, מפלגה סוציאליסטית הממוקמת משמאל לליברלים.