בלינקן על ההכרה בריבונות בגולן: "נבחן מחדש אם המצב ישתנה"

שר החוץ האמריקני פרש את משנת ממשל ביידן בנושא ישראל בריאיון לרשת CNN, הבהיר כי הוא מברך על ההסכמים עם מדינות ערב, והעמיד בסימן שאלה את חוקיות סיפוח רמת הגולן שבו הכיר ממשל טראמפ

זמן צפייה: 01:44

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, התייחס הלילה (שלישי) בריאיון לרשת CNN ליחסו של הממשל החדש לישראל, העמיד בסימן את שאלה את חוקיות הריבונות על רמת הגולן ובירך על הסכמי הנורמליזציה עם מדינות ערב.

"גם אם נשים בצד את חוקיות הצעד, הגולן חשוב מאוד לביטחון ישראל. שלטון אסד בסוריה ומיליציות הנתמכות על ידי איראן נוכחות שם - אלה איומים ביטחוניים על ישראל", אמר בלינקן בהתייחס להכרה האמריקנית ברמת הגולן. "השאלה החוקית היא משהו אחר ואם המצב ישתנה בסוריה זה משהו שנבחן, אך אנחנו לא קרובים לכך כעת".

בלינקן הבהיר כי לצד הסכמי הנורמליזציה, ישנו מרחק רב מהגעה לפיתרון כלשהו בין ישראל לפלסטינים. "אנחנו מברכים על הסכמי אברהם, זהו צעד חשוב קדימה", אמר. "כשאנחנו רואים את ישראל ושכנותיה מנרמלות יחסים זה טוב לישראל ולמדינות הללו, זה טוב לשלום ולביטחון - אך זה לא אומר שהאתגרים בין ישראל לפלסטינים ייעלמו. אנחנו צריכים לעסוק בכך, אך קודם כל הצדדים עצמם צריכים לעסוק בכך".

"אנחנו נמצאים מרחק רב מלראות פיתרון שלום או פיתרון כולל בין ישראל לפלסטינים והקמת מדינה פלסטינית", הבהיר. "הצעד הראשון כעת הוא לא לעשות נזק. אנחנו פועלים לוודא שאף צעד לא יעשה מהלך חד צדדי שיהפוך את הסיכויים לצעוד לקראת שלום אפילו יותר קשים. אני מקווה שנראה שהצדדים ינקטו צעדים כדי ליצור אווירה טובה יותר למשא ומתן".

שר החוץ האמריקני הוסיף כי ארצות הברית מכירה בירושלים כבירת ישראל, והבהיר כי למרות שהשניים טרם שוחחו, הוא בטוח שראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא ג'ו ביידן ישוחחו בקרוב.