הקונגרס אישר את תוכנית הסיוע של ביידן בסך 1.9 טריליון דולר

תוכנית הענק עליה יחתום ביידן ביום שישי הקרוב היא אחת מהגדולות ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. בין היתר, יחולקו 1,400 דולרים לרוב משקי הבית ויוקצו מיליארדים למחקר, בדיקות וחיסוני קורונה

ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

בית הנבחרים האמריקני אישר הערב (רביעי) את אחת מתוכנית הסיוע הכלכלי הגדולות ביותר בהיסטוריה של המדינה בסך 1.9 טריליון דולרים, שנועדה לעזור בהתמודדות עם השלכות נגיף הקורונה, אותה יזם הנשיא האמריקני ג'ו ביידן. התוכנית עברה ברוב של 220 תומכים מול 211 מתנגדים, כאשר אף רפובליקני לא הצביע בעד. התוכנית כבר אושרה על ידי הסנאט, וכדי שתצא אל הפועל, הנשיא ביידן צפוי לחתום עליה רשמית מחר.

בין היתר, התוכנית כוללת תשלום ישיר בסך 1,400 דולרים למרבית האמריקנים, ותשלום שבועי בסך 300 דולרים למחוסרי עבודה עד חודש ספטמבר. כמו כן, 350 מיליארד דולר יינתנו למדינות ולרשויות בארצות הברית, 130 מיליארד למען פתיחה מחודשת של בתי הספר, 34 מיליארד לבדיקות ומחקר אודות נגיף הקורונה, וכן 14 מיליארד למען הפצת החיסונים. זאת ועוד, הועלתה ההצעה להעלות את שכר המינימום מ-7.25 ל-15 דולר לשעת עבודה, אך ההצעה לא הופיעה בנוסח האחרון של התוכנית.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הערכה: היורים בג'לג'וליה פגעו בבן ה-15 כדי לנקום בקרוב שלו

העדות שלא נחשפה: מילצ'ן דיבר עם נתניהו לבקשת כהן כדי שיקדמו

נסגר התיק נגד מיקי זוהר בחשד לסחיטה באיומים כלפי היועמ"ש

קורונה בניו יורק
קורונה בניו יורק | צילום: רויטרס

כאמור, מי שהתנגדו לתוכנית והצביעו נגדה היו הרפובליקנים שקראו למקד סעיפים מסוימים בתוכנית ואף להקטין מענקים מסוימים, לדוגמה לא להעביר צ'קים עם תשלום לאנשים שלא איבדו את הכנסתם בשנה האחרונה.

בתוך כך, מנתוני התחלואה בארצות הברית עולה כי 527 אלף בני אדם מתו עד כה מהנגיף, ו-29 מיליון נדבקו בו. בנוסף, יותר מ-32 מיליון אמריקנים כבר חוסנו באופן מלא. מדינת אלסקה היא הראשונה מבין מדינות ארצות הברית לאפשר חיסונים לכל תושביה מעל גיל 16. טקסס ביטלה את החובה לעטות מסכות וכן מגבלות קיבולת בעסקים, ובכך הפכה למדינה השנייה לעשות זאת לאחר מיסיסיפי.