ביידן ביום השנה לאסון התאומים: "אחד הרגעים האפלים בהיסטוריה"

נשיא ארצות הברית ספד לקורבנות במלאות 20 שנה לפיגועי 11 בספטמבר, והיום הוא צפוי לבקר בכל האתרים בהם פגעו המטוסים. "נראה לכל מי שמבקש לפגוע באמריקה שנצוד אותו ונגרום לו לשלם"

ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ספד אתמול (שישי) לקורבנות פיגועי ה-11 בספטמבר בנאום וידאו קצר, לרגל יום השנה לאסון שחל היום, ואמר כי הלקח המרכזי מהפיגועים הוא שהאחדות הלאומית היא הכוח הגדול ביותר של אמריקה. "ראינו גבורה בכל מקום, במקומות צפויים ובלתי צפויים", אמר ביידן, "ראינו גם משהו מאוד נדיר - תחושה אמיתית של אחדות לאומית, חוסן ויכולת להתאושש ולתקן מול טראומה".

"דור ה-11 בספטמבר עולה לשרת ולהגן מפני הטרור", הוסיף ביידן, "כדי לגרום לאותם טרוריסטים להיות אחראים, להראות לכל מי שמבקש לפגוע באמריקה שנצוד אותו ונגרום לו לשלם. זה לעולם לא יעצור אותנו, היום, מחר, לעולם, מלהגן על אמריקה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תיקים, עקבות נעליים ועירנות אזרחית: כך נתפסו המחבלים הנמלטים

המפכ״ל: ״את החגיגות נעשה בסוף אחרי שהשישי יהיה אצלנו"

כפר כנא: ירי לעבר ביתו של קצין בכיר במשטרה

היום צייץ ביידן בחשבון הטוויטר שלו: "לפני עשרים שנה, כמעט 3,000 חיים נקטעו על ידי מעשה של פחדנות ושנאה. כאומה, אסור לנו לשכוח את אלה שאיבדנו באחד הרגעים האפלים ביותר בהיסטוריה שלנו, ואת הכאב המתמשך של משפחותיהם ואהוביהם".

הסרטון שהוציא הבית הלבן אמש צפוי להיות הנאום היחיד שיישא ביידן לרגל יום השנה לאסון. היום אמור ביידן לבקר בכל שלושת אתרי הפיגועים - בשעות הבוקר (שעון החוף המזרחי) הוא ביקר באתר ההנצחה בשטח בו עמדו מגדלי התאומים בדרום מנהטן, וכעת הוא בדרכו לשדה בפנסילבניה בו התרסק המטוס הרביעי. בהמשך היום הוא צפוי לבקר גם בפנטגון.

גם הנשיאים לשעבר ג'ורג' בוש וברק אובמה משתתפים באירועים. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ צפוי לבקר בחלק מהאתרים, ואת מעמד יום השנה לאסון הוא ניצל כדי להאשים את ביידן בהשלכות הנסיגה מאפגניסטן. "המנהיג של המדינה שלנו נראה כמו טיפש ואסור שזה יקרה", אמר טראמפ, "זה נגרם בגלל תכנון לקוי, חולשה שלא תאמן ומנהיגים שלא הבינו מה קורה".